Jeg skal i gang med at lave en hjemmeside og prøver at finde et domæne, som ikke allerede er optaget. Jeg er meget i tvivl om jeg skal lave det med ".com" eller ".dk"
Jeg tænker hvis jeg laver ".dk" og laver det hele på dansk, så er publikummet slet ikke ligeså stort, som hvis jeg lavede det hele på engelsk og brugte ".com."
Det skal siges det er første gang jeg skal lave en hjemmeside.
Ville umiddelbart købe begge domæner ind med det samme, forestil dig du har megasucces, så vil du fortryde du ikke fik begge navne med det samme. Bedste hosting og sjovt nok også billigste sted at købe domæner er hos http://www.webhosting.dk, ihvertfald hvis du skal bruge .dk eller .com
Jeg kan anbefale Unoeuro, de er ekstremt brugervenlige i forhold til brug af webshop og domæne.
I forhold til om du skal starte på dansk eller engelsk, så skal du selvfølgelig vide én ting: Konkurrencen på det internationale marked er mange gange større og svære end på det danske.
Så du kunne jo eventuelt starte med det danske domæne, nu nå det er din første hjemmeside, også se om du tør prøve kræfter med det internationale?