Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frankly my dear - I don't give a damn ...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 05:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

"Vær opmærksom på, at der er nye regler for betaling. Du bør tidligst betale din moms fem dage før sidste rettidige betalingsdag, da din betaling ellers bliver sendt retur til din konto." Sommetider tænker jeg på, om jeg nogensinde ville tjene en eneste krone, hvis jeg brugte SKATs opkrævningsmetoder. Svaret er utvivlsomt et rungende NEJ ... Så hvorfor fungerer det sådan?! :S

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 09:28

Det er da noget underligt noget. Hvis det virkelig er så svært, kan de da bare ændre sidste betalingsdato, så det passer. Men har nu aldrig hørt om at penge ryger tilbage igen, hvis man betaler udenfor et givent tidsrum. Holy Jesus, så kan man da ikke bruge tid på andet end at følge op på ligegyldige tider.

Det er da til at tude eller grine over...

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 12:42

Præcis. Jeg havde faktisk det indtryk, at de var ved at modernisere systemet. Men jeg kan forstå, at jeg er fuldstændig galt afmarcheret. :S

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 13:47

Mage til billig lort af offentlige systemer. Man skulle jo mene at det ikke var noget problem når der skulle betales...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05

Det ligger i en  - klog eller tåbelig - bestemmelse om, at det offentlig ikke på den nye skattekonto må ha boirgernes penge mere end xx dage så betaler man for tidligt ryger pengene tilbage og for sent får man renter

Opret dog en netsbetaling eller betalt tæt på tidsfristen og så er det jo heller ikke værre. Det offentliges systemer er nogen for sig selv bare 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 09:44

Jeg forstår godt, at det ikke behøver være et problem, men jeg undrer mig bare over, at det skal være så svært at komme af med de penge. Selv en almindelig webshop har tjek på betalingssystemet. Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56

Reglen kom i alle fald i forbindelse med den nye skattekonto, og jeg tror det er lovbestemt at det offentlige ikke uden renter må ha borgernes penge mere end x dage inden de faktisk er forfaldne. Det må webshops gerne. 

Jeg tror også det er vigtigt lige at huske et par ting mere i forbindelse med kontoen

1. Den giver mulighed for at ændre det mindstebeløb der udløser udbetaling (ex af moms) - også for at sætte det ned til 0 hvis man synes det er lettest for afstemning
  2. Alle gamle betalingslinjer man har i sin netbank vil nu være forkerte som udgangspunkt, man skal ind og indlægge nye
  3. Ingen betalinger til skat er øremærkede. Alt går ind på skattekontoen, moms, acontoskat, selskabsskat - hele molivitten, og beløbet på kontoen vil altid blive brugt til det som forfalder først. Det nytter ikke, at man betaler 10.000 kr ind som momsbetaling, hvis der inden momsdatoen er en acontoskat på 10.000 kr som forfalder. Man bør derfor faktisk ind i mellem checke sin skattekonto for at se hvad der kan være af forfaldent, hvis ikke man er sten sikker selv - kontoen vil altid vise hvad man har af kommende betalingskrav - og kunne give overblik, helt som en bankkonto, også bagud fra oprettelsen i aug 2013

OM det er smart eller ikke, vil nok være individuel betragtning. Min revisor anser det for smart og en lettelse, andre vil ikke elske det lige så meget

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)