Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopiering af navn og website, hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Middelfart
Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 71
Fra  Byggetilladelse.nu Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften derude..

Jeg sad lige og surfede rundt på nettet her til aften og er lige pludselig ved at få min cola galt i halsen :)

Har fundet ud af at der nogle som har været meget lidt kreative, hvis I spørger mig. Sagen er den at jeg har denne hjemmeside, som hedder www.byggetilladelse.nu. Det er en tegnestue hvor vi udfører byggetegninger, indhenter byggetilladelser og tilbyder arkitektydelssr mv. Her til aften finder jeg så denne hjemmeside www.byggetilladelse-nu.dk. Det er ligeledes et site som udbyder hjælp til at indhente byggetilladelser og byggetegninger, så altså nøjagtig det samme som mit site. På deres forside står der sågar byggetilladelseNu som minder forstyrrende meget om vores.

Jeg synes sgu ærlig talt at det er frækt og at det minder mest af alt om plagiat, men hvordan oplever I det? 

Er der noget jeg kan gøre og hvordan skal jeg forholde mig til dette "problem"?

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at kontakte dem, men vil gerne lige sikre mig hvad jeg kan og burde gøre?

Håber meget I kan hjælpe mig og ser frem til at høre fra jer.

Mvh Simon

Tegnestue med fokus på byggetilladelser til private - www.byggetilladelse.nu

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

uden at kende reglerne 100% kan i jo tage kontakt til dem, og forklarre at i ikke synes det iorden, og bede dem om at fjerne logoet, og at de får en bøde pr dag de ikke fjerner det. 

Men jeg må så dertil sige, jeg synes bestemt at jeg kigger på to forskellige hjemmesider, hvor jeres ser meget mere varm og prof. ud

det virker da heller ikke som om de har kopieret teksterne. så vidt jeg kan læse er det to forskellige tekster der er på forsiden. 

Plus at de hedder jo også byggetilladlsenu.dk jeg må ærligt sige at ikke tror du kan gøre så meget, når i begge har det samme navn, bare med hver jeres .dk eller nu. så skulle du have købt et dk domæne også, så det ikke var ledligt det navn.  

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Gade :
Har fundet ud af at der nogle som har været meget lidt kreative, hvis I spørger mig. Sagen er den at jeg har denne hjemmeside, som hedder www.byggetilladelse.nu. Det er en tegnestue hvor vi udfører byggetegninger, indhenter byggetilladelser og tilbyder arkitektydelssr mv. Her til aften finder jeg så denne hjemmeside www.byggetilladelse-nu.dk. Det er ligeledes et site som udbyder hjælp til at indhente byggetilladelser og byggetegninger, så altså nøjagtig det samme som mit site. På deres forside står der sågar byggetilladelseNu som minder forstyrrende meget om vores.

Samme site kan man langt fra kalde det, og at der står byggetilladelseNu på deres side, kan man ikke sige noget til. Siden hedder jo netop det, dog med bindestreg.

Simon Gade :

Jeg synes sgu ærlig talt at det er frækt og at det minder mest af alt om plagiat, men hvordan oplever I det? 

Frækt? Nej, det er ganske normalt at man har hjemmesider som har navn med noget relateret til det man laver. 

Simon Gade :

Er der noget jeg kan gøre og hvordan skal jeg forholde mig til dette "problem"?

Nej. Du kan ikke stoppe andre i at sælge samme ting / ydelser som dig selv. 

Simon Gade :

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at kontakte dem, men vil gerne lige sikre mig hvad jeg kan og burde gøre?

Ingen grund til at kontakte dem  or du har ikke eneret på ordet "byggetilladelse" og slet ikke en kombination som "byggetilladelse nu".

Deres navn på siden "byggetilladelseNU" er formentlig skrevet som man kan få en byggetilladelse "med det samme" og deres slogan nedeunder passer i den sammenhæng.

... Koncentrer dig om din egen side i stedet, de har intet gjort ulovligt eller moralsk forkert. Havde de kopieret noget af dit (tekster, design, logo, billeder  osv., så kunne der være noget at gøre)  eller hvis de havde skrevet byggetilladelse.nu som navn..

Hvis de har kopieret tekster, så skriv det endelig, for så er der bestemt noget at gå videre med, jeg kan dog ikke se noget kopieret.

Fra Middelfart
Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 71
Fra  Byggetilladelse.nu Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du har helt ret Cecilie, det er ikke fordi de har brugt vores tekst eller lignende, men mere det at deres navn jo faktisk er det samme som vores. 

Har som sådan ikke noget imod at de gerne vil have et sit hvor de tilbyder de ydelser vi også gør men mener bare at de burde have taget et navn som var lidt længere væk fra vores. Nok mest det som jeg mener ikke kan være rigtig.

Og i forhold til at jeg skulle have købt de andre domæner, ja så har du ret, men det er jo altid nemt at være bagklog :)

Tegnestue med fokus på byggetilladelser til private - www.byggetilladelse.nu

Fra Middelfart
Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 71
Fra  Byggetilladelse.nu Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input Kim.

Jeg forstår hvad du skriver og du har sikkert nok ret. Tænker nu heller ikke at det er noget som kommer til at få den store betydning for min forretning, men ville mere hører om det var ok når det nu var inde for samme felt.

Det med at du skriver at grunden til at de skriver ByggetilladelseNu er fordi de mener at de kan levere dem hurtigt, er jo den selv samme grund til at vil valgte .nu :)

Indtil videre er der ikke kopieret noget fra vores site, så det er ikke det som er mit "problem".

Tegnestue med fokus på byggetilladelser til private - www.byggetilladelse.nu

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De 2 sider minder ikke om hinanden.
Og byggetilladelse nu er ikke et varemærke som man kan tage patent på.
Umiddelbart er der ikke noget at indhente.
Jeg kan se, at dine konkurrenter er stadig studerende, så det er begrænset, hvormange projekter de kan tage.
Det er måske en god ide, at du kontakter dem mhp samarbejde.
Bare en ide.

Fra Middelfart
Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 71
Fra  Byggetilladelse.nu Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Rodein, som jeg også tidligere har skrevet så er det ikke fordi jeg tror at de render med alle mine kunder, men mere det at man måske ville kunne forveksle de 2 sider.

Men tak for input og man skal aldrig udelukke noget, så måske et samarbejde :)

Tegnestue med fokus på byggetilladelser til private - www.byggetilladelse.nu

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)