Mig og min partner har startet en ny webshop, og vi da vi mangler produkter, men ikke har særlig mange penge, tænkte vi at dropshipping var svaret på vores problem. Da vi er nye i branchen må i gerne gøre os klar på hvorfor det er godt, og hvorfor det er skidt.
Hvis du er interesseret i at lave en aftale så kontakt os på:
Der er mange fordele ved dropshipping. I slipper jo blandt andet for at have eget lager. Samtidig med det skal I ikke ud og bruge en masse penge på at købe et varelager hjem. I slipper også for at skulle stå for forsendelser osv.
En af ulemperne er så tilgengæld, at jeres fortjeneste pr. solgt varer er lav i forhold til, hvis I købte jeres eget varelager hjem.
Men søg på google: Fordele og ulemper ved dropshipping, så kommer der et hav af hjemmesider som forklarer det lidt mere detaljeret :)
Ulemper kan også være lange leveringstider, hvis man gør det eksempelvis fra Østen. Du skal kunne stå inde for kvalitet og du vil samtidig skulle give fuld reklamationsret som normalt, så det kan også ende med lager alligevel.
udenfor EU kan forbrugeren også ende med en regning på import.
så sæt jer ind i det før i kaster jer ud i dropshipping. Det kan blive en dyr affære.
Ulemper kan også være lange leveringstider, hvis man gør det eksempelvis fra Østen. Du skal kunne stå inde for kvalitet og du vil samtidig skulle give fuld reklamationsret som normalt, så det kan også ende med lager alligevel.
så sæt jer ind i det før i kaster jer ud i dropshipping. Det kan blive en dyr affære.
Det kommer jo helt an på, hvad der står I deres aftale :)
De aftaler jeg har lavet, står de med ansvaret for varen. Så hvis en vare f.eks. går i stykker, så bliver det på deres bon.
Jeres side kunne for en kunde der kommer ind, se ud som om at det er en falsk side (især efter alle de webshops der lige har været i medierne, der var falske) smid jeres navne ind, og evt. et par billeder af jer, husk adresse og et telefonnummer. Giv ikke folk en grund til at hoppe over på en anden side, fordi de tror at i måske er fup og fidus.
Det kommer jo helt an på, hvad der står I deres aftale :)
De aftaler jeg har lavet, står de med ansvaret for varen. Så hvis en vare f.eks. går i stykker, så bliver det på deres bon.
Uden at lige have en paragraf i baghovedet, vil jeg mene at man skal kunne udøve en form for reklamationsret. Hvis det er noget der er blevet personliggjort, kan det ikke gøres, lige ej heller, på ting som er blomberet. Ellers vil jeg mene at man skal. Hvis ikke pengene igen, så ihvertfald kredit. Men det kan lige så vel også blot være en service man tilbyder. Alle gør det jo i dagens Danmark, så måske dumt hvis man smider ansvaret over på en kunde. Eksempelvis, hvis jeg havde ventet 14 dage (eller mere) blevet bonen fra PD på import, samt problemer med den givne vare og jeg selv skal bone for den. Så kommer der dårlig omtale i stride strømme.. Men det er jo en risiko. alt afhænger jo også af hvad man tilbyder og endvidere. det behøver ikke være dårligt altsammen ;)