Hejsa. Tusind tak for svarerne.
Jeg starter lige med at begrunde, hvorfor det lige skal være et par fake sko.
Grunden er at skoen er udsolgt over alt, ingen sælger dem brugt, og der bliver slet ikke lavet et par nye, ellers er det meget sjældent. Hvis man kunne købe dem originalt ny og her, havde jeg skam også gjort det.
Svar til John:
Jeg forstår ikke hvorfor du skriver at det er ulovligt, da jeg kan læse mig til herinde, at det er legalt nok, så længe det er til eget forbrug.
http://www.forbrugereuropa.dk/Rejser/Koeb-af-varer-paa-rejsen/Kopivarer
"
I Danmark kan du som forbruger lovligt både købe og bruge kopivarer. Du kan også frit medbringe kopivarer til eget brug til Danmark efter en rejse til et andet land.
Du risikerer imidlertid at skulle betale told og moms efter en rejse fra et land udenfor EU. Ved hjemkomst med fly eller skib fra et land uden for EU kan du medbringe kopivarer, hvis de har en samlet værdi af under 3.250 kr. Ankommer du med bil, bus eller tog er grænsen 2.250 kr. I begge tilfælde skal det være til privat forbrug, og varerne skal indføres som en del af dit personlige rejsegods.
Du skal være opmærksom på, at hvis varerne bliver sendt fra et land uden for EU, skal der betales moms, når varernes værdi overstiger 80 kr. og told, når varernes værdi overstiger 1.150 kr., læs mere påwww.SKAT.dk.
Hvis du medbringer kopivarer fra et land udenfor EU, hvor værdien overstiger 3.250 kr./2.250 kr., eller hvis toldmyndighederne vurderer at varerne ikke er til eget brug, så risikerer du, at toldmyndighederne tilbageholder kopivarerne, og underretter rettighedshaveren om, at du har forsøgt at indføre kopivarerne til EU-området.
Hvis rettighedshaveren mener, at forsøget på at indføre kopivarerne er sket erhvervsmæssigt og dermed ulovligt, kan han vælge at anlægge en retssag imod dig og kræve konfiskation og erstatning. Ønsker rettighedshaveren ikke at anlægge retssag, får du varen udleveret igen. "