Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bestille et par fake sko?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Nov 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.
Jeg kigger lidt rundt på Aliexpress, og vil gerne købe et par Nike fake sko.
Jeg tænker, når det er til eget forbrug, alt kun ET par sko, kan man så risikere en bøde?
Jeg kender alt til alle de andre gebyrer, men jeg tænker om risikoen er der, nu hvor det kun er til eget forbrug? :-)

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 19:17

Tolderne gør nok ikke så meget ved det hvis det bare er et par enkelte sko du bestiller.

Men hvis det bliver opdaget af Nike, kan det være de kræver dem destrueret.

Jeg tænker, hvorfor bestiller man bevist et par fake Nike? Hvad er prisen på disse? Jeg kender en del hjemmesider hvor de sælger orginale Nike til et par hundrede under danske priser, inkl fragt. f. eks startfitness.co.uk

Tilmeldt 24. Nov 13
Indlæg ialt: 12
Fra  Niron Skrevet kl. 19:21

Hvorfor købe et par falske Nike sko? 

Du kan sikkert godt slippe for en bøde. 

Men du skal tænke på, at når du køber et par falske Nike sko, så er det med 95% sikkerhed små børn som har siddet og lavet dem. Ikke nok med at de er mindre årige, så har de sikkert også siddet 20 personer i et 30 kvm lille rum med en temperatur på 40 grader. De har sikkert også arbejdet 15 timer om dagen til 1 øre i timen.. 

Som du nok kan læse, er jeg meget imod kopivarer, da man aldrig ved hvilke forhold de er produceret under.. Men det er jo et spørgsmål om morale og etik, om man vil støtte sådan noget..

God weekend 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

NicklasLund1:
Jeg kigger lidt rundt på Aliexpress, og vil gerne købe et par Nike fake sko.
Jeg tænker, når det er til eget forbrug, alt kun ET par sko, kan man så risikere en bøde?
Jeg kender alt til alle de andre gebyrer, men jeg tænker om risikoen er der, nu hvor det kun er til eget forbrug? :-)
ja risikoen er der - hvor stor er så en anden sag - men man må ikke importere fake ting - heller ikke til eget brug - med mindre det sker ved at man selv bringer dem over grænsen/ind i lufthavnen. De må ikke komme tilsendt, heller ikke enkeltvis til eget brug

I øvrigt ville jeg da betale for den originale vare, der er MEGET stor kvalitetsforskel oftest - det er som nat og dag

Iøvrigt forlanger mine fødder at få lov at besøge deres nye hjem personligt inden jeg stikker dem ned i det. De vil så nødigt ha vabler fordi jeg lige troede at str 43,5 i Kina altid matchede deres krav til rummelighed og fasthed Big Smile Krævende fødder, men jeg har lært at leve med dem for, jeg har haft dem lige så længe jeg kan huske

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Nov 13
Skrevet kl. 20:07

Hejsa. Tusind tak for svarerne. 

Jeg starter lige med at begrunde, hvorfor det lige skal være et par fake sko.

Grunden er at skoen er udsolgt over alt, ingen sælger dem brugt, og der bliver slet ikke lavet et par nye, ellers er det meget sjældent. Hvis man kunne købe dem originalt ny og her, havde jeg skam også gjort det.

Svar til John:
Jeg forstår ikke hvorfor du skriver at det er ulovligt, da jeg kan læse mig til herinde, at det er legalt nok, så længe det er til eget forbrug.

http://www.forbrugereuropa.dk/Rejser/Koeb-af-varer-paa-rejsen/Kopivarer
"

I Danmark kan du som forbruger lovligt både købe og bruge kopivarer. Du kan også frit medbringe kopivarer til eget brug til Danmark efter en rejse til et andet land.

Du risikerer imidlertid at skulle betale told og moms efter en rejse fra et land udenfor EU. Ved hjemkomst med fly eller skib fra et land uden for EU kan du medbringe kopivarer, hvis de har en samlet værdi af under 3.250 kr. Ankommer du med bil, bus eller tog er grænsen 2.250 kr. I begge tilfælde skal det være til privat forbrug, og varerne skal indføres som en del af dit personlige rejsegods.

Du skal være opmærksom på, at hvis varerne bliver sendt fra et land uden for EU, skal der betales moms, når varernes værdi overstiger 80 kr. og told, når varernes værdi overstiger 1.150 kr., læs mere påwww.SKAT.dk.

Hvis du medbringer kopivarer fra et land udenfor EU, hvor værdien overstiger 3.250 kr./2.250 kr., eller hvis toldmyndighederne vurderer at varerne ikke er til eget brug, så risikerer du, at toldmyndighederne tilbageholder kopivarerne, og underretter rettighedshaveren om, at du har forsøgt at indføre kopivarerne til EU-området.

Hvis rettighedshaveren mener, at forsøget på at indføre kopivarerne er sket erhvervsmæssigt og dermed ulovligt, kan han vælge at anlægge en retssag imod dig og kræve konfiskation og erstatning. Ønsker rettighedshaveren ikke at anlægge retssag, får du varen udleveret igen. "

Tilmeldt 6. Nov 13
Skrevet kl. 20:11
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 20:13

Hvilke sko er der tale om? Så kunne det være vi kunne hjælpe med at finde dem istedet :)

Tilmeldt 6. Nov 13
Skrevet kl. 20:26

Nike Air Max 90 Independence Day eller Nike Air Max 90 Hyperfuse Solar Red

Findes ikke rigtig nogle steder mere :-) 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)