Hej Hvordan skal min løn fra min makkers og mit danske ApS udbetales til mig? Altså hvad skal det opgives som? Hvordan skal det opgives? Jeg bor permanent i Litauen og er skattepligtig her og har ingen planer om at flytte tilbage til Danmark. Jeg håber at der en kan hjælpe. Simon |
med alt jeg ved, så skal det indberettes på E-indkomst hvor du kan se lidt her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/indberet-b-indkomst-hos-skat-i-e.html Eneste forskel er, at du i et af de første "billeder" vælger indberet for udlænding eller hedder det for PERSON UDEN CPR mener jeg (og det med ikke CPR må vel passe hvis du ikke har dansk skat ville jeg tro - ellers gætter jeg galt)
Man skal så i stedet indtaste personens fødselsdata, navn og fulde adresse og land - og så Bidragsfri B- indkomst for hele lønnen + bruttoløn beløbet. Dette er i alle fald fremgangsmåden for ikke danske uden for EU - men jeg ville tro det var helt samme inden for EU, og for folk der med bestemthed ikke var dansk skattepligtige
For at være sikker, kan I jo logge på skat.dk og under kommunikation spørge - jeg plejer at få svar inden for få dage - men andre har mindre held (og det er underligt for det er noget jeg bruger mange gange om året for flere selskaber) - så får I et svar der kan lægges med bilaget
vh