Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Plastik støbning fra 3D fil

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 14. Nov 13
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har i et 3D program designet en lille dims som jeg skal have produceret et par tusind af, 

Er der nogle som kender en virksomhed som kan ved hjælp af en 3d fil støbe den i et hårdt sort plastik. 

det drejer sig om et objekt som er ca. 4x4x1 cm

Fra Gadbjerg
Tilmeldt 1. Mar 12
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian.

Jeg har tidligere i dag læst om en ny virksomhed der printer i 3D. Du kunne prøve at kontakte dem på www.greencreative.dk og forhøre dig om et tilbud

Venlig hilsen
Kasper 

Fra Gentofte
Tilmeldt 14. Nov 13
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret

Jeg har allerede fået 3D printet dimsen, men kvaliteten af den plastik som 3D printere printer i er simpelthen ikke høj nok og det er for dyrt at få printet stk vis.

Det er langt billigere at få støbt et objekt end at printe det vis altså det drejer sig om 1000 stk eller flere. Derfor leder jeg efter et professionelt, dansk firma som tager imod en 3d fil og som kan støbe den til en billig pris i et plastik som er af høj kvalitet. 

Tilmeldt 29. Oct 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par tusind lyder af meget lidt til støbning. Plaststøbeværktøjer er ret dyre. Kan emnet ikke bearbejdes? Altså fræses,drejes eller lignende?

Fra Gentofte
Tilmeldt 14. Nov 13
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor stort antal tror du ca. ville kunne betale sig til støbning? Og kender du et sted hvor man kan få støbt en 3D fil?

Kvaliteten af 3D print er ikke hvad jeg leder efter, jeg leder efter et plastik som er hårdt og blankt. og tænker at den eneste måde at opnå en sådan kvalitet er ved støbning. 

Emnet minder lidt om de accessories som man får med et GoPro kamera.

Jeg har altid troet at det ville være dyrt at fræse et produkt, kender du et sted hvor man kan få fræset en 3D fil i aluminium?

Tilmeldt 29. Oct 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget individuelt, da formens pris helt afhænger af emnets kompleksitet. Er det en simpel form uden negative vinkler, gevind, indsvøbte bøsninger osv kan du regne med at en form koster i omegnen af 20000 kr. Hvis emnet er komplekst, er det meget mere. 

Fræsning af emne i aluminium kan gøres hos enhver maskinfabrik, f.eks j-m-t.dk og bearbejdning af plastemner f.eks OTV i Vejen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)