Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af spændende produkt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere,

Jeg skriver til Jer, med håbet om lidt hjælp.

Jeg er 21 år gammel og er netop kommet hjem fra jordomrejse. Mine to kammerater og jeg har besøgt 10 forskellige lande - fantastisk tur!
Vi har bl.a. besøgt et land i Asien, hvor vi havde en privat guide der tog os med rundt og viste os alle de spændende ting o.a.

Vi besøgte et såkaldt "udendørs apotek". Et apotek der lå godt skjult, og ikke utrolig mange turister.
En mand fra "apoteket" tog fat i os, og sagde vi kunne følge med ham rundt - så ville han vise os de interessante produkter de havde.

Han viste os alverdens produkter. Et af produkterne har dog sat sig fast i mit hovede, siden jeg er kommet hjem fra jordomrejsen.

En cremé, som ved at påføre den huden, lade den sidde i 20 minutter, fjerne cremén med blødt papir - og BUM - al hår i det påsmurte område er helt væk.
Jeg prøvede det på egen krop - på låret - og det virkede fantastisk!! Ikke nok med at denne cremé er en oplevelse i sig selv, så skulle den eftersignende også være lavet af 100% naturlige stoffer. Cremén giver ingen røde mærker, knopper, pletter el. lign. som man måske kender ved den "normale" måde at fjerne hår på (ved skrabere eksempelvis). Det var som om, at denne cremé virkelig rev hårene op af porerne - dog ved en behagelig måde. Derudover koster cremén ikke utrolig mange penge. Let at påføre, forholdsvis billig, ingen eftervirkninger. Jeg vil importere denne cremé til Danmark.

Her tænker jeg jo med det samme, at der i Danmark ville være et kæmpe potentiale for et sådan produkt! Cremén ville både kunne sælges til service-virksomheder eller enkeltersoner. Har lagt en slagplan og taget kontakt til få potentielle virksomheder - de virker meget positive.
Jeg har, siden jeg besøgte dette "apotek" i midten af september, brugt utallige timer på at kontakte, finde råd, information - jeg kunne blive ved. Nogle af ugerne var jeg så optaget af det her produkt, at jeg helt glemte jeg var på jordomrejse, og burde nyde at være væk fra kolde Danmark.

Det går ikke længe inden jeg bestiller en masse bøtter af de her cremér hjem. Dog er jeg klar over, at jeg, inden påbegyndelsen af markedsføringen skal have godkendelse af Miljøstyrelsen og jeg skal registreres som "ansvarlig person".

Er der nogle herinde, der nogensinde har hørt om en lignende cremé? Har naturligvis undersøgt en del om lignende produkter, og har fundet et nogenlunde ligende produkt fra Veet (men dog stadig ikke helt det samme).

Det eneste jeg mangler til opstart af min virksomhed, er startkapital, da der er en del omkostninger (omkostninger for cremérne, produktet skal testes ved Altox osv. osv.).

Råd, information, kritik, ALT kan bruges.
Mange hilsner
Jonas

(jonastl92@hotmail.com) 

Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 112
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 12:52

Hej Jonas

Det lyder som et vældig spændende produkt du har fundet der. Det kunne jo blive en indbringende forretning af få det på markedet.

Men inden du bruger al for meget tid, bør du nok få undersøgt, hvad det helt nøjagtigt indeholder. Det lyder til at være temmelig effektivt, så der kunne godt være et eller andet "skrapt" i det. Der er nok ikke nogen tvivl om, at den danske lovgivning er noget strengere end de fleste ift. hvad sådanne produkter må indeholde.

Hvem du kan henvende dig til for at få det undersøgt, ved jeg så ikke. Men mon ikke du kan ringe lidt rundt og få nogen til at henvise dig. Med mindre der er et klogt hoved her på Amino, der ved det.

Men held og lykke med det!

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Tilmeldt 14. Dec 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:43

Hej Bjørn,

Mange tak for tilliden :-).

Jeg er godt klar over, at jeg skal have undersøgt produktet her i Danmark før jeg begynder at markedsføre det. Det skal igennem en længere proces - og desværre, en lidt dyr proces. Men det må jeg tage med, for det her produkt SKAL på det danske marked - andet ville være hovedløst.

Jeg fik af vide, at produktet er lavet af 100% naturlige stoffer, så glæder mig til at få det undersøgt - og forhåbentligt, at få et positivt svar om, at cremén er fremstillet af naturlige stoffer.

God weekend!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 14:19

Hej Jonas

Det er en generel misforståelse at bare fordi et produkt / ingrediens er 100 % naturlig så er det også helt ufarlig, det er desværre langt fra rigtigt,. En del naturstoffer er sundhedsskadelige eller dødelige, så naturen er ikke bare nogen man leger med uden at vide hvad man gør.  vil du importere cremen bliver du desværre nødt til at vide hvad producenten kommer i cremen, da en analyse af produktet vil være stort set umuligt når du ikke ved hvad du skal lede efter. 

Mvh

Ravn

Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 14:38

Ja, svaret er forhåbentlig positivt - uanset er det et helt essientelt spørgsmål. Husk, at 100% naturligt behøver ikke nødvendigvis at betyde lovligt i DK. Jeg mener, at f.eks. opium er lovligt nogle steder i Asien, og det er helt naturligt.

Det kan også være et stof, der som sådan er både naturligt og lovligt i sig selv, men som ikke må sælges som noget, der skal smøres på huden. I så fald kan det måske markedsføres som noget andet, der måske kan tillades. Måske kan det være tilladt i andre lande - og så kan man måske se på, om det skal markedsføres der.

Jeg var selv på rygsækrejse i Sydamerika for nogle år siden, hvor jeg bl.a. opdagede en form for karamelcreme kaldet dulce de leche, som de brugte rigtig meget til desserter, på brød osv. Og saften fra Açaí-bær, som man spiste frossen i skåle. De havde det alle steder i et område i Brasilien. I dag kan begge dele fåes i helt alm. supermarkeder i Danmark. Så man kan opdage mange spændende ting i de eksotiske dele af verden, og det er bare med at være først i Danmark, hvis man vil tjene lidt på sine opdagelser. :)

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 14:42

Ravn:
Det er en generel misforståelse at bare fordi et produkt / ingrediens er 100 % naturlig så er det også helt ufarlig, det er desværre langt fra rigtigt,. En del naturstoffer er sundhedsskadelige eller dødelige, så naturen er ikke bare nogen man leger med uden at vide hvad man gør. 

Ja, Ravn kom mig lige i forkøbet, men det er en vigtigt pointe. Jeg ville få det undersøgt som det første.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 07:39

Du er vel klar over, at der findes mange produkter af den slags i Danmark allerede?  Du kan eventuelt søge på hårfjerningscreme.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)