Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indtastning af moms i Dinero ved indkøb fra 3. lande

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Dec 13
Indlæg ialt: 7
Fra  TVcam.dk Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser frem til, at bliver bruger af dette forum. Ser rigtig lovende ud.

Jeg er helt nybegynder i brugen af regnskabsprogrammer og har fået et godt øje til Dinero, som jeg er begyndt, at bruge. Jeg er dog kommet i tvivl om 1 ting.

1. Når jeg indtaster et varekøbt fra et land uden for EU i Dinero, så smider jeg den ind under "Varekøb verden". Det muligvis ikke korrekt, for jeg kan se, at den ikke notere noget moms, som jeg ellers også skal betale. Jeg har her efterfølgende fået en opgørelse fra skat på noget moms, som jeg gerne også skulle have ind i regnskabsprogrammet, men ved ikke hvilket punkt jeg skal bruge?

Håber nogen kan hjælpe. 

Mvh
Mark 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:28

hvis du taster varekøbe verden så skal du i dit faneblad moms kunne se at der er bogført moms som 25% af samlet beløb på købet som moms af varekøb udlandet OG samme beløb som købsmoms så du får ikke moms til betaling ud af det men derimod en angivelse som bla.a. anvendes til statistik og som er lovpligtig

Hvis du så har andre opkrævninger/opgørelser på moms så må du være mere specifik for så kunne det være fordi du ikke har haft angivet CVR nummer e..l. korrekt ved importen, og så kan det være moms du skal betale

Se lige om importmoms her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Dec 13
Fra  TVcam.dk Skrevet kl. 21:39

Hej John,

Tak for svaret.