Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MOMS beløb bliver modregnet med kontanthjælp

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 13
Indlæg ialt: 10
Fra  Birk Erhverv Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :-)

efter jeg gik konkurs med min lille virksomhed har været nød til at ansøget for kontanthjælp. Men det blev bevilligt sidste uge.
Sidste faktura (indtægt) har været 1650 kroner. Men, 330 kroner ud af den beløb er MOMS.

Jeg fik at ved at de 1650 kroner bliver modregnet med min første kontanthjælp beløb, fordi den har fældet ind i ansøgningsfristen.

Jeg har skrevet til min ydelse sagsbehandler og har påpeget problemet angående MOMS, men jeg fik svar og hun har skrevet:

<quote>Vi kan desværre ikke tage højde for moms-beløbet, og modregningen vil derfor stå fast.<quote>

For at sige det mildt er jeg meget forbavset lige nu. :o  Siden hvornår gælder MOMS som indtægt?

Jeg ved godt at der er bare en små beløb (heldigvis), men jeg er også nysgerrige
Er der nogen der kan hjælpe med..... :| Tusind tak på forhånd

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:32

principielt lyder det jo som om din undren er korrekt - Omvendt har kontanthjælpskontoret nok adm. besvær med det, men det kunne jo ha været meget større beløb. Jeg kender ikke reglen for sådan en faktura der betales under kontanthjælp - om du evt har afregnet og betalt moms i perioden inden kontanthjælp eller det indgår i konkursbehandlingen formentilg

Det kan jo så være sådan, at hele beløbet derfor nu faktisk er til rådighed for dig og du ikke skal indbetale momsen som er med i en helt anden afregning (konkursen) inden kontanthjælpen - måske sådan de ser på det  selv om det ikke er helt ligetil at forstå at det hele så ikke indgår i konkursen faktisk

Om det betaler sig at kæmpe er tvivlsomt - nogen gang kan man ha ret uden at få ret - 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Sep 13
Fra  Birk Erhverv Skrevet kl. 18:00

Tak for hurtigt svar.

Selvfølgelig skal jeg betale den her moms beløb til skat. kvartal slutter jo først den 31.12.

Og det har du fuldstændig ret i: <nogen gang kan man ha ret uden at få ret>

Jeg kæmper ikke om 330 kroner - Jeg har bedre ting at gøre.

Føler mig bare heldig at moms beløbet har ikke været mere.......pyha.

I forhold til momsen er man jo principielt kun middelmand for skat. Jeg fakturere moms beløbet og videresend den eller modregn med mine moms udgifter. Men, heyho.........shit happens.

Det er bare: Jeg kunne slet ikke forstår logik bag den her proces. men, måske der er ingen logik i den.

Venlig hilsen Alex

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:09

briscoh:
I forhold til momsen er man jo principielt kun middelmand for skat. Jeg fakturere moms beløbet og videresend den eller modregn med mine moms udgifter. Men, heyho.........shit happens.
det er vanskeligt at modsige og det er mystisk at det ikke går med i konkursboet så - begge dele faktisk, men der er nok noget jeg ikke helt har fanget  Big Smile Held og lykke med at komme videre ud af kontanthjælpen i alle - fald - det er sikkert helt rigtigt at dig at bruge fokus der.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:14

Cookie - John Hannover:
det er mystisk at det ikke går med i konkursboet så

Staten bevarer sin modregningsret trods en konkurs -  se positivt på det. Gælden i konkursboet bliver det mindre.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 23:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har været på ankestyrelsen ast.dk kan ikke finde noget svar på dit spørgsmål. 

Men de har vel tilbudt dig at du kan klage indenfor 14 dage. Hvis du gør det og de stadig kommer til samme holdning. Skal de sende den til ankestyrelsen som en klage.

Så du skal jo ikke lave det store arbejde. Anden du skal sende en klage hvor du skriver at du ikke mener at de kan bruge det som indtægt da det er noget som du skal betale til skat og det er deres penge og ikke dine.

Men der er også nogle hvor de har ikke fået kontanthjælp fordi deres virksomhed ikke var bibeskæftigelse og den ikke var afsluttet i skat system

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 8. Sep 13
Fra  Birk Erhverv Skrevet kl. 10:23

Mange tak for svar :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)