Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En super ide - Gratis. Gå bare igang

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Sad lige og læste et indlæg her på Amino om Butterflies i træ.
Er selv typen der elsker slips og synes at butterflies er for useriøse Chippendales. haha undskyld hvis jeg støder nogle.

MEN:

Hvorfor tager folk ikke hul på en produktion af slips ?
Konceptet skulle være enkelt: - Fede slips lavet af genbrugs tøj. Eksempelvis et slips lavet af et par Evisu bukser, Armani jakkesæt osv.
Jeg ville købe et med det samme ihvertfald. Ved ikke med jer andre.

Har ikke selv tid til at få ført ideen ud i livet. Men håber da snart at jeg kan købe mig et fedt Genbrugs slips.

Hva synes i om ideen ? :)

/Steffen 

Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 11:03

Fed ide! Yes

Jeg er selv i gang med et lignende projekt, bare lidt omvendt, hvor jeg syr brugte slips om til armband, og det samme med jeans, og mærketøj, hvor selve mærket så indgår som en del af pynten.

Men nu vil jeg da også prøve at lave slips af mærketøj Big Smile

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 11:06

Stærkt !
Hold mig endelig opdateret Sofie. Lav endelig også i cowboy stof. Det er så vidt jeg ved aldrig set før, og synes det er lidt "bad", at kunne gå med jakkesæt og cowboyslips med f.eks (diesel på).

Jeg synes også din omvendte ide lyder super god ! har selv et utal af gamle slips, som enten har en rødvinsplet eller er røget i tørretumleren. Så de bliver ikke brugt.  

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:07

Min umiddelbare tanke er at der er mange produktionsomkostnínger forbundet med at lave tøj til slips, med mindre man gør det i østen, også går en del af det grønne af det.

tror det vil være nemmere at skabe en forretning af at købe de mest moderne slips fra genbrugsbutikker også sælge dem videre. Nogle gange kan man købe ti slips for en tyve uanset mærke og der burde en slipsekender vel kunne tjene lidt penge.

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 11:09

Kan tydeligt høre at du ikke har den brede erfaring og viden om produktion og handel. Men tak for din omtanke Rasmus :)

Fra Skibby
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 35
Fra  www.altomvarebiler.dk Skrevet kl. 11:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fin ide, men to spørgsmål dukker opi mit hoved:

1: Kan man løbe ind i juridiske problemer med bevidst at bruge kendte mærker? For det er jo det, hele ideen går ud på.

2: Selv om man har produktionsfaciliteter og den nødvendige økonomi til projektet, hvordan fremskaffer man så råstofferne i tilstrækkeligt god stand og kvalitet?

Good luck tip den, der briber ideen.

Thomas

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 11:30
Hej Thomas. Må ærligt erkende at jeg ikke har sat mig ind i det juridiske. Men når varen allerede er blevet solgt en gang. Ville det undre mig hvis man ikke måtte. Ellers var det jo ulovligt at sælge genbrug ? Konceptet skulle netop være genbrugs slips.

2: det sikre man sig ved selv at udvælge. Tænker ikke at man skulle ligge ud med en million produktion. Men ideen er for folk som Sofie, som hygger sig med små projekter og som på den måde kan opbygge et godt produkt :)
Fra Skibby
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 35
Fra  www.altomvarebiler.dk Skrevet kl. 11:37

Smile

Ligesom med skatter og afgifter har jeg opgivet at sætte mig ind i juraens spidsfindigheder. Du har selvfølgelig ret i, at genbrug kan sælges uden forpligtelser. Jeg tænkte på, om der skulle eksistere nogle regler for forarbejdning. Står du for eksempel med et buksemærke fra Diesel på et slips, du selv har lavet, så har du jo i realiteten et Diesel-slips. Og er det så et kopi-produkt?

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 11:42

Jeg tror i skal holde de kendte varemærkers logo langt væk fra de modificerede produkter i snakker om at sælge. Ellers tror jeg hurtig i kan løbe ind i juridiske problemer. En ting er at modificere et produkt til privat brug. Men at sælge det i en forretning/webshop er noget andet. Hvad nu hvis Armani ikke bryder sig om designet men hans logo er på produktet?

Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 12:20

Der er i årevis blevet solgt upcycled tøj og mærketøj på Etzy.com, og bliver det stadig, og jeg har aldrig hørt at der har været problemer med det.

Jeg tror dog, at man helt skal afholde sig fra at bruge logo/mærket i reklamemæssig henseende, og undlade at kalde sine produkter ved navne som kan forbindes eller forveksles med det.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)