Kan en forretningsidé hvor kunderne abonnere på at få varer tilsendt hver måned en mulighed. Her tænker jeg på ting som for eksempel vin eller andre ting man bruger hver måned?
Jeg ved godt det er meget løst formuleret, men mangler lige lidt input på om nogen siger "Ja det er smart, lad os få noget af det" eller om det er helt ved siden af og at folk gerne selv vil udvælge alle ting?
Først og fremmest, Meget dum ide. At give en ide ud på et offentligt forum. når det så er sagt så vil jeg sige, at din ide for ikke ret lang tid var oppe herinde. dog med et andet produkt. men ja det kan være en god ide alt efter hvad du vil sælge. og hvordan du kommer ud til kunden.
Altså en slags abonnement - som man kan få på Årstiderne, COOP og på aviser, vin, kød, slik?
Jamen det kan du dag godt, det er så gjort mange gør før, men du skal bare gøre det lige så godt eller bedre end andre, så har du skam muligheder nok :)
Hvis du vil lave det med vin, hvad så med at tilbyde specielle vine fra gang til gang? Kunden betaler måske 300 kr om måneden men er sikret vine for mindst 500 kr. Du kan så indgå aftaler med en række vinkøbmænd om at aftage en halv til en hel palle af en god vin de enten har fået til overs, eller som de gerne vil introducerer til markedet.
Du kan eventuelt tilbyde dem at deres navn står på ilægssedlen så folk ved de kan købe mere hos dem hvis ikke tre flasker er nok. Alternativt kan du jo selv stå for dette mersalg, men det kræver så at du har et lager og en webshop ud over bare abonement.
Eller hvad med chilli på abonement :) jeg ville da gerne give en skilling for hver måned at modtage en ny type chili som jeg kunne prøve at smide i denne måneds kødsovs.
Eller hvad med chilli på abonement :) jeg ville da gerne give en skilling for hver måned at modtage en ny type chili som jeg kunne prøve at smide i denne måneds kødsovs.
Jeg synes at det er en rigtig fed og simpel ide!
Måske udvidde det med flere krydderier. Hvis der med hver krydderipakke kommer opskrifter, kunne det være sjovt at prøve.