Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er denne forretningsidé holdbar

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense C
Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Kan en forretningsidé hvor kunderne abonnere på at få varer tilsendt hver måned en mulighed. Her tænker jeg på ting som for eksempel vin eller andre ting man bruger hver måned?

Jeg ved godt det er meget løst formuleret, men mangler lige lidt input på om nogen siger "Ja det er smart, lad os få noget af det" eller om det er helt ved siden af og at folk gerne selv vil udvælge alle ting?

På forhånd tak!

Fra Nyborg
Tilmeldt 27. May 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 23:46

Hej Kristian,

Først og fremmest, Meget dum ide. At give en ide ud på et offentligt forum. når det så er sagt så vil jeg sige, at din ide for ikke ret lang tid var oppe herinde. dog med et andet produkt. men ja det kan være en god ide alt efter hvad du vil sælge. og hvordan du kommer ud til kunden.

Med Venlig hilsen

Patrick hansen

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Sep 11
Indlæg ialt: 19
Fra  Trendmonkey.dk Skrevet kl. 00:20

Det kan det helt bestemt, og du er ikke den eneste, der har fået den tanke! 

Aarstiderne leverer frisk frugt, som følge af et abonnement hos dem. Sortesokker tilbyder abonnement på sokker, hvilket også er en genial idé :-)

Så det er bare at komme i gang. Jeg tror der er uendelige muligheder for denne type forretning - så længe det er forbrugsvarer selvfølgelig. 

Læste for længe siden også om en der tilbød abonnement på læbepromade i sjove indpakninger.

God vind!

Christoffer

Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 414
Fra  Hus & Byggeplads Service Skrevet kl. 00:27

Tror ideen er fin nok, man skal også bare kunne levere det man lover ellers holder det ikke i det lange løb. :) 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 00:34

Altså en slags abonnement - som man kan få på Årstiderne, COOP og på aviser, vin, kød, slik?

Jamen det kan du dag godt, det er så gjort mange gør før, men du skal bare gøre det lige så godt eller bedre end andre, så har du skam muligheder nok :)

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Apr 12
Skrevet kl. 15:36

Tak for de mange gode svar :) Så tror jeg at jeg vil arbejde videre med konceptet og se om det kan blive til noget.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:15

Hvis du vil lave det med vin, hvad så med at tilbyde specielle vine fra gang til gang? Kunden betaler måske 300 kr om måneden men er sikret vine for mindst 500 kr. Du kan så indgå aftaler med en række vinkøbmænd om at aftage en halv til en hel palle af en god vin de enten har fået til overs, eller som de gerne vil introducerer til markedet.

Du kan eventuelt tilbyde dem at deres navn står på ilægssedlen så folk ved de kan købe mere hos dem hvis ikke tre flasker er nok. Alternativt kan du jo selv stå for dette mersalg, men det kræver så at du har et lager og en webshop ud over bare abonement.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:16

Eller hvad med chilli på abonement :) jeg ville da gerne give en skilling for hver måned at modtage en ny type chili som jeg kunne prøve at smide i denne måneds kødsovs.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:31

Rasmus Fredslund Hansen:
Eller hvad med chilli på abonement :) jeg ville da gerne give en skilling for hver måned at modtage en ny type chili som jeg kunne prøve at smide i denne måneds kødsovs.

Jeg synes at det er en rigtig fed og simpel ide!

Måske udvidde det med flere krydderier. Hvis der med hver krydderipakke kommer opskrifter, kunne det være sjovt at prøve. 

Mvh Carsten

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Apr 12
Skrevet kl. 17:49

Det er da et spændende forslag, jeg lige vil ligge med i støbeskeen. :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)