Hej alle Har et spørgsmål ang. køb indenfor eu (tyskland) og hvordan det foregår med moms? Hvis man køber til firmaet i Tyskland, skal man så aflevere sit momsnummer til den tyske leverandør, og få ham til at lave en faktura uden moms? I momsregnskab skal man så "beregne" 25% moms og indberette det både som EU-erhvervelsesmoms og indgående moms på een gang, samt indberette varebeløbet excl. moms i rubrik A på momsangivelsen? I mit tilfælde har jeg så betalt tysk moms alligevel og leverandøren vil ikke refundere pengene.. Skal jeg så i momsregnskabet beregne 25% moms på beløbet inklusiv den tyske moms eller på beløbet eksklusiv? Venlig hilsen |
Det første ser rigtigt ud - du kan også læse: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html og finde import fra EU så jeg ikke lige overså noget i det du skrev
Den hvor leverandøren har faktureret med moms og det ikke er hotel eller andet under ophold i landet, må du tage som udgift hele købet og ikke noget som helst i momsregnskabet - der er ikke noget moms refusion når det bare er fordi leverandøren ikke vil, men dog altså hele beløbet inkl den tyske moms ind som udgift
vh