Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms tyskland

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Har et spørgsmål ang. køb indenfor eu (tyskland) og hvordan det foregår med moms?
Er dette korrekt forstået:

Hvis man køber til firmaet i Tyskland, skal man så aflevere sit momsnummer til den tyske leverandør, og få ham til at lave en faktura uden moms?

I momsregnskab skal man så "beregne" 25% moms og indberette det både som EU-erhvervelsesmoms og indgående moms på een gang, samt indberette varebeløbet excl. moms i rubrik A på momsangivelsen?

I mit tilfælde har jeg så betalt tysk moms alligevel og leverandøren vil ikke refundere pengene.. Skal jeg så i momsregnskabet beregne 25% moms på beløbet inklusiv den tyske moms eller på beløbet eksklusiv?

Venlig hilsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01

Det første ser rigtigt ud - du kan også læse: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html og finde import fra EU så jeg ikke lige overså noget i det du skrev

Den hvor leverandøren har faktureret med moms og det ikke er hotel eller andet under ophold i landet, må du tage som udgift hele købet og ikke noget som helst i momsregnskabet - der er ikke noget moms refusion når det bare er fordi leverandøren ikke vil, men dog altså hele beløbet inkl den tyske moms ind som udgift

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Apr 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:17

Mange tak for svaret!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)