Som iværksætter med nok 70 arbejdstimer om ugen inkl. 2 små under 2 år, har jeg ikke personligt tid til at være der for andre end min familie 364 dage om året!!!! DERFOR gør jeg en forskel den ene dag jeg kan og har lyst! Gør du selv noget for andre iht. velgørenhed 365 dage om året da?
Letkøbt at gøre en forskel? Jeg tænkte nu med mit oplæg at lidt er bedre end ingenting... og hvis du kigger lidt i statistikkerne, så stiger antallet af dødsfald, selvmord og depressioner lige i dagene omkring jul. Dette er kædet sammen med ovennævnte. Desværre. Ensomme må så bruge nogle af de tusinder tilbud der allerede findes for at skabe fællesskab resten af året - mit fokus er julen.
Jeg holder selv personligt jul med familien og ja, med BÅDE flæskesteg og and som jeg kyler i fjæset som du skriver! Nu drikker jeg ikke vin, men jeg kunne godt finde på at skylle ned med et glas vodka! Det er vores tradition... men vi har før haft ensomme med, og da vi holder jul mange sammen i en stor familie, har det aldrig generet os med ekstra... tværtimod. At du skriver at man giver en ged el. andet for sin egen samvittigheds skyld synes jeg er en grim tanke. Jeg synes at ALT velgørenhed er smukt tænkt fra giveren... og ikke et tegn på dårlig samvittighed. Man kan ikke redde alle, men én er vel bedre end ingen!
En der virkelig har brug for det? Hvad og hvem skal være dommer for hvem der fortjener det? Jeg synes at ALLE der har lyst, skal have muligheden uanset årsag! Dette er også en mulighed for at føre mennesker sammen... fremadrettet. Det kunne skabe venskaber på sigt for folk der er ensomme... Men tak da for dit besyv, selvom jeg nok synes det var meget negativt ladet! Mvh Sue
|
jsn.soendergaard:Hej Sue,
Jeg forstod det faktisk også først som Alexander, og havde samme tanke. Ville ikke bryde mig om at komme hjem til en fremmed familie og holde jul.
Men efter du forklarede forstår jeg bedre din tanke. Sad og tænke på en "dating-side" (uden sammenligning i øvrigt) hvor man kunne melde sig som søgende efter andre ligesindede, måske i lokalområdet, som også sad alene til jul.
Personligt tror jeg faktisk godt at jeg ville have deltaget hvis jeg var enlig far og ønskede at skabe en juleaften hvor der f.eks var andre børn.
Lige netop... TAK for dit svar!
Det er netop sådan en side jeg tænker på. Hurra :)
MVH Sue