Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er det nu: wordpress bbpress/migleforum plugin hjælp

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 12
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude :)

Jeg har før lavet en wordpress side, hvor jeg fik mingle forum på, men nu et godt stykke tid efter kan jeg bare ikke huske hvordan man gør?

Desuden vil jeg helst bruge migleforum, men kan bare ikke finde selve plugin´et- nogen der ved hvorfor eller hvordan jeg finder det som plugin (kan ikke kode).

Hvis jeg er nødt til at bruge bbpress, hvordan er det så jeg gør? Har installeret bbpress plugin´net og aktiveret det, men hvordan er det så jeg rent praktisk får det til at fungere på den bestemte side?

Hjælp vil blive modtaget med stor taknemmelighed :D

Venligst

Natascha

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 17:51

Download Mingle her http://wordpress.org/plugins/mingle/, upload det på din WP side eller søg efter det under Plugins. Sidstnævnte er hurtigst.

Aktiver, og voila. Du har forum.

Med bbPress skal du lave nogen sider til de forskellige funktioner. Aktiver bruger, opret bruger o.lign. Så finder du et bbPress kompatibelt tema. Under Udseende > Menuer opretter du en ny menu, og smider de sider/kategorier/andet på du vil have.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 4. Oct 12
Skrevet kl. 18:01

Tusinde tak :)

Problemet er at jeg ikke aner hvordan jeg oploader det.. Så ville meget gerne finde det som plugin og så tage den derfra, men det er som om den er forsvundet fra listen- kan du evt. hjælpe med at se/finde den, måske jeg gær noget dumt, der gør det?

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Skrevet kl. 18:07

tazzerr:
Problemet er at jeg ikke aner hvordan jeg oploader det.. Så ville meget gerne finde det som plugin og så tage den derfra, men det er som om den er forsvundet fra listen- kan du evt. hjælpe med at se/finde den, måske jeg gær noget dumt, der gør det?

Lidt mærkeligt, for jeg kan nemt finde den i en plugin søgning.

Mingle

Tilmeldt 4. Oct 12
Skrevet kl. 18:11

æh, jeg troede den skulle hedde noget med "Forum" før det var det rigtige jeg havde downloadet, så denne er downloadet og aktiveret-- Men hvordan får jeg den så til at virke på den side jeg gerne vil have den til?

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Skrevet kl. 18:19

tazzerr:
Men hvordan får jeg den så til at virke på den side jeg gerne vil have den til?

Tænker du på den hjemmeside du vil have forummet på, eller en specifik side som domæne.dk/forum eller hvordan? :)

Tilmeldt 4. Oct 12
Skrevet kl. 18:20

Jeg skal have den liggende under "debatten, på dukankur.dk, hvis det giver mening :)

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Skrevet kl. 18:24

tazzerr:
Jeg skal have den liggende under "debatten, på dukankur.dk, hvis det giver mening :)

Må melde pas der. Kan prøve at smide en testside op og se om jeg kan finde ud af det. Har ikke arbejdet med Mingle før. Men noget helt andet; jeg vil anbefale at du gør noget ved dine links. Så istedet for http://dukankur.dk/?page_id=32, det hedder dukankur.dk/opskrifter. Det virker bedre seo mæssigt, og er nemmere at huske. :)

__

Okay, har forsøgt lidt frem og tilbage, men Mingle giver ikke megen mening. Der er intet omkring selve forum delen, så jeg ved virkelig ikke hvordan man får lavet det, desværre.

Tilmeldt 4. Oct 12
Skrevet kl. 18:46

Jeg må lige prøve at finde ud af det- nu er jeg i alt fald nået noget af vejen :)

Tusind tak for din hjælp og venlighed :)

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Skrevet kl. 18:59

Det var så lidt.

Vedrørende de permalinks der, som bestemt vil gavne din seo, ændrer du det under 'Indstillinger' > 'Permanente links' og vælger så 'Navn på indlæg'. :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)