Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad ville du gøre i denne situation - Vækst

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er efterhånden ingen hemmelighed at bankerne har skruet total ned på deres lån og finansiering til erhvervsdrivende. Det er utrolig ærgerligt, når iværksætteri og innovation er Danmarks fremtid. Selv med en fornuftig kapital og økonomi, er det næsten umuligt at få en finansiering gennem banken. Går på Syddansk Universitet og arbejder dagligt med analyser og beregning af demografiske forhold, samt adfærd og kundesegmentering.

For at gøre banken interesseret, skal man kunne fremvise en fornuftig kortsigtet plan, med et rimelig afkast allerede inden for de første 1-2 år. Men kigger man på de fleste mindre virksomheder, er netop denne periode den sværeste tid. Grundet markedsføring, opstart og drift er kan der oftest først ses et positivt afkast, som har interesse for banken, efter 5 år.

Om mig og projektet.
Jeg arbejder for en virksomhed i vækst (anonym i det offentlige forum). Markedet er bredt, men spredt ud over mindre webshop's og fysiske butikker:

2 fysiske butikker lokalt i Odense.
2 webshop med gode statistikker og daglige besøg.
1 dealsite, der fungerer som en pangdang til ovenstående webshops.
1 datingside, med næsten 1.400 medlemmer på under 3 måneder, samt attraktive samarbejdspartnere
2 servicesider, daglige besøg fra hele verden, primært Danmark.

Disse webshops er linket sammen, så de reklamerer og sender besøgende rundt til hinanden. Der er en positiv udvikling på Google Analytics og vi ligger foran planen. Er netop igang med at færdiggøre markeds-undersøgelser, demografiske forhold, samt kunde- og købsadfærd. 

Alt er klart og projekterne drøner derudaf, men der mangler en investering, så det hele kan køre rundt de næste 6 måneder, uden at skulle tænke på økonomi osv.. 
Alle beløb er velkomne og ved henvendelse, kan du se statistikkerne og høre nærmere om projekterne.

Har du ideer eller råd, penge på lommen eller er medlem af en investerings fond, som mangler et stabilt projekt at skyde penge i, med en positivt afkast inden for 5 år. Så er du velkommen til at kontakte mig her på Amino eller via mine private oplysninger. Vil dog sige at jeg ikke ønsker at blive bombarderet med useriøse henvendelser fra idegribbe m.m.

Men ellers er alle henvendelser velkomne !
Mvh
Steffen Petersen

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 16:34

Er de virkelig ikke bare En venlig sjæl, der kan være behjælpelig ? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:15

Penge i dag er ret hurtige penge, og 5 år er lang horisont for eksterne investorer, helt som det er det for banken. Jeg tror kun ejere vil være med i noget med så lang tidshorisont - men det kan investorer naturligvis blive. Jeg tror dog IKKE du finder de seriøse bare med et indlæg her, så skal du nok i alle fald ofre et forsøg på Amino kapital. 

Her skal du så også kunne argumentere stærkt for hvordan du/I vil leve år for år -. hvert eneste af de 5 år, ganske så detaljeret for at overbevise om, at investors penge ikke bare går til løn i et par år + argumentere med jeres egen økonomiske indsats i projektet og med jeres tidsmæssige indsats bagudrettet og fremadrettet.

Det vil nok også være en fordel at kunne kombinere en bank med ind i billedet, til de likvide peaks og bundpunkter og så investorer til det mere langsigtede. Alene det slet ikke at kunne få en bank med, er lidt et faresignal for investorerne, så overvej noget sikkerhed i forhold til bank

Se også om BANK ELLER INVESTOR - samt INVESTORRÅD og med hensyn til banken, kan det også være værd at gennemse denne om at FÅ BANK 

god vind med det i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 18:45

Hej John.

Tak for dit svar. Jeg har en gennemarbejdet analyse, af alt fra kulturøkonomiske forhold, de sidste 5 år og frem til idag, milepæl og målsætning, til demografiske forhold og kundepotentiale, samt købsadfærd og segmentering (den er ikke 100% færdig, men den tegner et tydeligt billede). Forretningen har kørt i lang tid efterhånden, men da der for nyligt er skudt en stor kapital ind fra egen lomme, til udvikling af nye projekter, er kassen ved at være tom desværre.

Alt er, med andre ord, beskrevet ned til mindste detalje, med korrekte og præcise statistikker og valide kilder.
Der vil selvfølgelig være tale om køb af andele i virksomheden, ved investering.
Markedet er undersøgt og der er stort potentiale. Når jeg siger at der på langsigtet plan, vil være et godt afkast. Mener jeg i 15-25 millioner kr. på 5 år. Den estimerede værdi er pt. på min 2 milioner kroner (Har taget højde for forskellige faktorer).

Jeg ved hvad jeg laver og jeg ved jeg er god til det. Marketing og markeds undersøgelser er min stærke side og jeg brænder for det.
Derfor har jeg tilbudt at arbejde gratis, for en mindre del af ejerskabet i virksomheden. Vi er ikke en lille nystartet virksomhed, tværtimod er vi i støt vækst. Men som alting, koster det penge at tjene penge. Kan fortælle at vi har haft i nærheden af 97.000 besøg de sidste 3 måneder og vi kan se at en stor del af dem, kommer igen på siderne.

Mit spørgsmål henleder mere på et svar i form af hvilke organisationer man skal kontakte. (investerings fonde m.m.)
Er ikke meget for Amino Kapital (ingen onde ord sagt, det er et kanon koncept) Men føler lidt at det består af en gruppe investorer, som har tætte relationer. Derfor har man kun et skud i bøssen, til at få fremlagt projektet på en professionel måde og få gjort investorer interesseret.

Investeringen kommer ikke til at gå til lønninger. Men driften og markedsføring af hele molevitten. Vi har masser af Tv-reklametid på en Sjællands TV-kanal, men mangler penge til fremstilling af reklamespot på 27 sek.

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 18:50

Kan fortælle som ekstra info at jeg søgte om et lån på 35.000kr (friværdi lån), til at skyde ind i firmaet, men banken sagde nej, fordi de kører med nultolerance over for risiko investeringer. Jeg har en friværdi på 300.000 kr, et kolonihavehus og en rimelig økonomi. Så det burde ikke være et problem at låne penge :) Men det er det tydeligvis

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Steffen Petersen:
2 fysiske butikker lokalt i Odense.
2 webshop med gode statistikker og daglige besøg.
1 dealsite, der fungerer som en pangdang til ovenstående webshops.
1 datingside, med næsten 1.400 medlemmer på under 3 måneder, samt attraktive samarbejdspartnere
2 servicesider, daglige besøg fra hele verden, primært Danmark.

Hvis jeg skulle tage investorbriller på, og kiggede på denne portefølje, ville jeg sandsynligvis ikke investere i virksomheden.

Årsagen er, at jeg ikke kan gennemskue hvordan man kan være gode til så mange ting på en gang. Fysiske butikker, webshops, dealsites, datingsites og servicesites - det er svært nok at være rigtig god til bare en af dem. De fleste succesfulde iværksættere går all-in på et enkelt projekt, og arbejder hårdt på at blive supergod til netop denne ene ting. 

Jeg tror at de fleste investorer hellere vil investere i en virksomhed der vil være markedsleder på i en enkelt branche, end en virksomhed der spreder sig over flere brancher, og flere projekttyper. Og banker tænker nok lidt på samme måde.

Man kan sagtens være aktiv i flere brancher, men dem der er det med succes, har nok typisk startet med en, fået succes der, og udbygger så med en mere etc.

Mvh Carsten

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 08:19

Hej Carsten. Tak for dit svar :) 

De fysiske butikker er 4 år gamle. Virksomheden startede med En butik og udvidede så med en til året efter.Væksten i dem er faldene. Det er derfor vi udvider og omstrukturer. De internet baserede projekter er forholdsvis nye men i stor vækst. Folk kender os i forvejen, derfor har vi et stort forspring i forhold til andre nystartede virksomheder. Det at jeg skriver at vi har 2 butikslejemål, åbner til gengæld for den mulighed at vi kan implementere de nye projekter, i de nuværende lejemål. Altså skal vi ikke ud og finde lejemål, opbygge interesse ved vores locations osv. Jeg kan udmærket forstå din skepsis, men når virksomheden ønsker at være Anonym i det offentlige forum, kan jeg ikke komme nærmere ind på det her i debatten. Men stil endelig spørgsmål med skepsis, det får mig til at se det hele fra et nyt perspektiv og gør mig stærkere i et fremtidigt møde.

Men det hele hænger sammen i en rød tråd. Vi er netop trådt ind på det tyske marked og er igang med Sverige. Næste milepæl er Norge. Inden Juni 2014, er vi bredt ud over Skandinavien og det tungeste arbejde er gjort. Vi er ikke spredt ud over et så bredt område, som man ellers ville tro. Vi har en mulighed for at reklamere og sende besøgende rundt på vores forskellige sider. Vi har pt. en faktor 5% med besøg på siderne. Altså 5% af vores besøg, klikker videre på minimum 1 af vores andre sider.

Vi har knap 10.000 nyhedsbrev modtagere og næsten lige så mange Facebook likes. Det er et stort udgangspunkt. Desuden har vi en masse samarbejdspartnere, lokalt i Odense og på landsplan. Desuden som jeg skriver ovenover, har vi fri reklametid på en Sjællandsk TV-kanal. Vi mangler kun at få produceret Tv-spottet.

Investors indskud, skal hjælpe os med at gøre den røde tråd og os selv, endnu tydeligere. Vi har i forvejen et Aps selskab. Men med tiden skal der kigges på muligheden for et AS selskab.

Jeg har tænkt mig at ligge op til et møde, hvor alle interesserede investorer, kan høre mere og møde op med skeptiske briller. Jeg kan ikke please alle, men kan godt love at der vil være en interesse fra en stor del. Alle projekterne havde ingen prospekt, ingen analyser eller kundesegmentering, da jeg trådte ind. Derfor sidder jeg pt. med en stor opgave, som tager al min fritid ud over skolen. Men jeg ved hvor vigtigt alle de her ting er at få skrevet ned, så man kan få sat ord på sin virksomhedsprofil og har nogle konkrete ting at vise evt. interesserede investorer. Interesse fra evt. investorer, vil ikke blive set på som en sikkerhed for investerings aftale. Men jeg ser det som en mulighed for at afprøve min indsigt og professionelle tilgang til virksomheden. Hvis deres interesse bliver stillet, kan vi gå videre derfra.

/Steffen 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)