Jeg har et problem, som jeg lidt håber i kan komme med ideer til at løse.
Jeg elsker iværksætter-tanken og har også prøvet mig frem med f.eks. programmering af systemer for firmaer og har også tjent en god del på det.
Problemet jeg har er at jeg ofte har mange ideer der popper op hele tiden og som jeg gerne vil forfølge. Jeg kan så begynde på at gøre noget ved det, men taber så pusten halvvejs fordi der er så mange spørgsmål/problemer der skal løses og jeg simpelthen ikke har overskud til det.
Det skal siges at jeg til daglig arbejder fuldtid hos et firma for at både lære en masse om erhvervslivet og for at have penge til mad på bordet.
Hvordan kan jeg få mere overskud til at give den en skalle og holde fokus på at få gennemført det jeg gerne vil?
Det kan også siges på en anden måde: Jeg kommer til et punkt hvor jeg ikke ved hvordan jeg skal komme videre og så går jeg død i den
Dette er en meget bred debat, men som udgangspunkt har jeg en vigtig ting: Find noget du virkelig brænder for!
Noget der har en interesse, en problematik som du lever og ånder for at få løst - når du finder dén idé bliver det meget lettere at bruge 20 timer i døgnet :)
Det er nemlig også det jeg gør. Men så dør flammen lidt når jeg render ind i sådan nogen problemer som jeg ikke kan løse.
Jeg kan så f.eks. vente en længere periode og så tage det op igen og så ofte gå videre.
Vi kan sammenligne det lidt med at man spille et spil som man har ventet på i langt tid. Men så i bane nr 4, der når man til et punkt hvor man ikke kan komme videre fordi man ikke kan finde ud af hvad man skal (og ikke kan tænke sig frem til det).
Så stopper man og prøver måske en måned efter, så kommer man videre i første hug.
Det er nemlig også det jeg gør. Men så dør flammen lidt når jeg render ind i sådan nogen problemer som jeg ikke kan løse.
Jeg kan så f.eks. vente en længere periode og så tage det op igen og så ofte gå videre.
Vi kan sammenligne det lidt med at man spille et spil som man har ventet på i langt tid. Men så i bane nr 4, der når man til et punkt hvor man ikke kan komme videre fordi man ikke kan finde ud af hvad man skal (og ikke kan tænke sig frem til det).
Så stopper man og prøver måske en måned efter, så kommer man videre i første hug.
Hvis man har det sådan som person, så er iværksætteri formentlig ikke noget for en. Nogen passer det bare bedre til end andre og det må man acceptere. Så hvis du let mister pusten, når du møder noget modgang og ikke har viljen til, at finde en løsning - så er iværksætteri ikke vejen du skal gå.
Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.
Find en sparringspartner, en eller flere erfarne iværksættere / rådgivere der kan være med til at holde fokus, og hjælpe dig videre når du går i stå. Brug dit netværk eller henvend dig f.eks. her på Amino med de konkrete problemer. Jeg oplever at der er stor vilje og engagement til at hjælpe folk videre, uanset hvilke problemer de står overfor.
En anden mulighed er at starte sammen med en partner...så står du ikke alene med problemerne, og har en der har en meget stor interesse i at du ikke løber tør for energi.
Jeg har et problem, som jeg lidt håber i kan komme med ideer til at løse.
Jeg elsker iværksætter-tanken og har også prøvet mig frem med f.eks. programmering af systemer for firmaer og har også tjent en god del på det.
Problemet jeg har er at jeg ofte har mange ideer der popper op hele tiden og som jeg gerne vil forfølge. Jeg kan så begynde på at gøre noget ved det, men taber så pusten halvvejs fordi der er så mange spørgsmål/problemer der skal løses og jeg simpelthen ikke har overskud til det.
Det skal siges at jeg til daglig arbejder fuldtid hos et firma for at både lære en masse om erhvervslivet og for at have penge til mad på bordet.
Hvordan kan jeg få mere overskud til at give den en skalle og holde fokus på at få gennemført det jeg gerne vil?
Det kan også siges på en anden måde: Jeg kommer til et punkt hvor jeg ikke ved hvordan jeg skal komme videre og så går jeg død i den
Med fare for at reklamere lidt for meget her, så afholder jeg sammen med min bror (og i dette tilfælde kollega) to gratis webseminarer her i december omkring lige netop det, at bryde igennem at leve sin drøm. I Webseminariet der taler vi netop om vigtigheden af at sætte sig et klart mål før man går igang og hvordan man dedikere sig så meget til det, at det nærmest bliver umuligt ikke at tage de skridt der skal til.
Det er op til dig selv, men næste gratis weseminar er her d. 17 kl. 20 til kl. 21 og det vil værende undertegnede som "underholder" :)
Du kan læse mere her: http://www.michaelkold.dk/bi-webseminar1.html (vær opmærksom på at teaseren er meget "julet" pga. årstiden, men værktøjerne lige så vel kan bruges erhvervsmæssigt.)
Kan kun nikke ja til alt hvad ingeniøren skriver. Det er super vigtigt at du begynder at omgås andre selvstændige og finder nogle gode sparringspartnere. Det er alfa og omega i min verden. Nu kender jeg ikke dine præcise idéer, men det du kunne gøre var, at vælge at slå hovederne sammen med nogle som ikke laver det samme som dig, men noget der relatere dertil.
Jeg sidder eksempelvis i et mini kontor fælleskab hvor vi er tre personer. Vi har hver vores specialer og på den måde er vi ikke bange for, at de andre "stjæler" vores ideer. Samtidig så ligger det vi laver og kan så meget op af hinanden, at vi indimellem samarbejder på projekter og andre gange kommer med feedback på hinandens produkter/ideer.
Derudover så findes der virkelig mange gode netværksmuligheder derude. Det er bare om at søge løs herinde eller på google