Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et eller to CVR numre ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt dette emne har været oppe mange gange før, men synes lige jeg ville hører jeres mening lige i min sag.

Jeg har idag en enkeltmandsvirksomhed som laver hjemmesider, men er begyndt mere og mere at få "hus og have service opgaver" pga min håndværksmæssige baggrund. Jeg går derfor med tanken om at oprette en enkeltmandsvirksomhed mere, så jeg kan holde de to arbejdes område 100 % adskilt fra hinanden. I dag fakturere jeg alle arbejdsopgaver igennem mit hjemmeside firma, men synes ikke det virker så professionelt at sende en regning på træfældning fra en virksomhed der er registreret til at lave hjemmesider. 

Ville der være fornuft i det jeg skriver, og er der nogle ting man skal være opmærksom på ved oprettelse af et cvr nr. mere ? 

Eller har i en helt anden idé ?? 

Stefan Winther

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Aug 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 08:49

Du kan ikke have to CVR. nr. hvis jeg husker rigtig, til gengæld kan du få et se nr, som er at betragte som et undernummer til dit nuværende cvr. nr. Du kan læse mere om SE nr. http://erhvervsstyrelsen.dk/har_du_brug_for_endnu_et_nummer

Det vil jeg umiddelbart anbefale når det er to så forskellige forretningsområder. Og så lige lade nogle eksperter fortælle om det giver to adskilte regnskaber, men det mener jeg ikke det gør.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:00

Steffen Andersen:
om det giver to adskilte regnskaber, men det mener jeg ikke det gør.

Jo - det gør nu.

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Aug 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 10:17

Okay, ja kan godt huske det nu du skriver det. Beklager min fejl. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)