Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til I/S

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle jer Aminoer :)

Jeg arbejder pt. med en webshop sammen med to partnere, vi vil gerne have et cvr nummer og overvejer at registrer os som I/S.
Dog er det sådan at jeg er 17 år gammel og mine to partnere er 18 år gamle (begge 2). Da jeg ved hvor lang tid det kan tage at søge om en godkendelse om at få cvr. nummer når jeg er under 18, vil jeg spørge jer om det er muligt for mine to partnere at registrer sig. De vil i sammenhæng med registreringen lave en interessentskabkontrakt hvori det fremgår at jeg også tiltræder som ejer når jeg bliver 18.

Kan det rent juridisk lade sig gøre ?

Hilsen
Jacob 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47196
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:25

Ja det er muligt at lave en aftale om at du skal har ret til at indtræde - og det er fint at ha det med i I/S ejeraftalen men den er jo mellem dem, så der bør nok en juridisk aftale til mellem dem/deres I/S og dig ud over I/S ejer aftalen. Brug lidt penge på en aftale - lav et skriv selv evt men brug lidt penge på en jurist der læser igennem. Ring evt til Jacob Tøjner fra http://www.ditselskab.dk/ - fornuftig mand. Der kan foreslås alt muligt om IVS / ApS men I virker vel klare på hvad I vil, og så er det relativt enkelt ikke at forkludre mere,

Du kan indtræde men der kan være lidt skatte konsekvenser som dog med så kort frist nok et til at overskue (under 1 års draft)

Det kommer til at fungere for de to I/S folk som et salg af en ideel anpart af hele virksomheden, og for dit vedkommende som køb af den del du overtager af virksomhedens formue.

I/S aftale her iøvrigt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:25
Det er tvivlsomt om Jacob selv kan indgå en indgå en aftale om at indtræde i et i/s når han fylder 18. Specielt når vi som her taler om at indtræde i et i/s, hvor der er tale om personlig og solidarisk hæftelse.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47196
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:44

Man kan vel bare udforme den som en option hvor Jacob har reglerne for indtræden og kan vælge at gøre det når han bliver 18 - uden han som nu umyndig skal skrive under på at indtræde - men det er klart han skal overveje hvordan situationen ser ud til den tid så han ikke kommer ind i noget risiko han ikke overskuer, men en option der forpligter de to andre til at tage ham ind - vil jeg bestemt mene man kan lave, specielt hvis Jacob er en del af processen allerede nu (og måske så skal ha løn for sit arbejde hvor de andre får overskud)

vh

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)