Hej Amino'er! Jeg har oprettet en deal på Downtown, og nu har jeg fået min første udbetaling derfra. Nu er mit spørgsmål: Hvordan (fa'n) skal det bogføres (i e-conomic)? Jeg vil gerne have svar fra nogen, der SELV HAR PRØVET at bogføre det, eller VED, hvordan man gør. Det, der for mig gør det lidt tricky som ny udi bogføringskunsten, er, at man får tilsendt en ugentlig kvittering (ikke kreditnota, men er det ligemeget?) fra Downtown over de værdibeviser, jeg har indløst i den forgangne uge. Den er specificeret således: - Dealpris (Den pris, som kunderne har betalt til Downtown for det givne antal værdibeviser) - Udbetalt (Summen af "Dealpris" minus "Downtowns andel") Så skal jeg bogføre det som en indbetaling, eller som en kreditnota? Ser frem til jeres gode svar! :) /Morten |
Så vidt jeg ved er det bundet op på en indbetaling fra Groupon på din deal, som sker ugenligt.
Måden jeg gjorde det da jeg havde med dem at gøre, var at jeg regnede prisen ud pr. stk. uden moms jeg solgte og bogførte det som indbetaling + moms.