Hej Amino, Jeg har en webshop og jeg bruger meget tid på selv at tage alle produktbilleder, redigere og optimere i Photoshop. Ligeledes bruger jeg lang tid på at skrive varebeskrivelser med SEO i tankerne. Andre i min branche bruger producenters/leverandørers billeder og delvist eller helt deres tekster. Og jeg kunne sagtens forestille mig at nogle af mine billeder og/eller tekst ville blive kopieret af dem. Da jeg ikke har tid til konstant at checke dette + der måske er sider jeg ikke kender der bruger mine billeder/tekst, tænkte jeg på om I kender til et værktøj der hhv. kan søge efter tekst, og et værktøj der kan søge efter billeder, for at se om nogle bruger mine ting? På forhånd tak! :) |
Google og Copyscape er geniale til den slags...
http://copyscape.com kan crawle for tekster. Det samme kan Google, hvis du tager et par tilfældige sætninger i dine tekster, og sætter dem ind i søgefeltet omgivet af gåseøjne " "...
Du kan ligeledes bruge Google til at crawle billeder. Du oploader bare billedet her, og så viser Google sider, som anvender det samme billeder, eller billeder der ligner det...