Synes lige jeg ville dele denne oplevelse. Blev for 60 dage siden kontaktet af en bogklub om jeg kunne tænke mig at blive medlem i deres klub, fortalte så personen at jeg absolut ikke læser bøger, men derimod hvis de kunne sende mig lydbøger istedet ville jeg være interesseret, det bekræftede han så. Idét jeg jo så valgte at tro på telefonsælgeren, var jeg jo så naiv nok til at tro på det han havde sagt og valgte så bare at godkende den mail jeg havde fået om at acceptere betingelserne. Jeg skrev jo så en mail til dem for halvanden måneds tid siden for at fortælle dem jeg ikke skulle modtage nogle bøger og hvis det kun var det man fik, skulle jeg bare meldes ud af den klub igen. Dog var der INTET svar den gang. Da jeg så modtog denne måneds bog, da jeg jo selvfølgelig havde glemt at melde den fra, skrev jeg med det samme en mail til dem, at jeg IKKE ønskede at modtage bøger. Men denne gang var der heller ikke noget svar. Ringede så til dem i dag, for lige at fortælle dem ENDNU engang at jeg IKKE læser bøger og absolut ikke ønsker at modtage nogle og at jeg også havde sendt dem et par mails osv. De svar der lød, var at de er bagud med at læse mails, så de har ikke læst mine mails. (Hvor den første så var for halvanden måned siden) og at telefonsælgeren jo ikke kunne have lovet mig lydbøger da de ikke har mange af dem og at det var fyrings grundlag hvis han havde sagt det til mig. Da jeg så ikke har kunnet gå ind på deres hjemmeside og melde mig ud, spørger jeg hende så, hvordan jeg kan komme ud af det her, da jeg ikke ønsker at være en del af det mere. Så har jeg jo tilfældigvis også accepteret at jeg skal købe 2 bøger inden jeg kan melde mig ud.
|
Hej Jesper,
Jeg ved ikke hvor du har opholdt dig de sidste mange år, men de fleste danskere ved efterhånden, at man skal nærlæse betingelser på abonnementer og indkøb, inden man godkender det - da man ellers ofte kan risikere at forpligte sig til indkøb, som man enten slet ikke ønsker eller har behov for eller som forpligter en langt ud over det, som man fik forelagt af sælgeren i telefonen.
Det er svært for mig at mønstre meget andet end hovedrysten for din oplevelse, da du som absolut minimum bør nærlæse det, som du godkender.
Hvis det var mig, så ville jeg slet ikke poste det i dette forum, for faktisk har firmaet ikke meget skyld, men du har alene skylden for hele miseren. Der kan da godt være opstået en misforståelse, men denne kunne og ville du have opdaget, når du havde nærlæst betingelserne. Når du ikke engang stopper showet efter første bog, men lader det fortsætte i flere måneder, så tænker jeg, at du jo bare lader stå til.
I forhold til juraen, så har du en særdeles dårlig og dum sag grundet inaktivitet fra din side. Nu ville du så aldrig få medhold i en sag, hvis den er som du siger - men netop det at du ikke foretager dig noget i en hel måned efter at have sendt mail. Det har åbenbart ikke betydet nok for dig.
Nu er du bare sur og vil af med din galde - men det er stadig ene og alene din skyld, at det er kommet hertil. Kald det bare dårlig service, men faktum er, at det er ligegyldighed fra din side, der har bragt det hertil.