Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afregning af strøm forbrug hos ekstern

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Nov 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at starte egen IT Hosting virksomhed og i den forbindelse har jeg en server stående på en anden adresse end den hvor firmaet er registret da der er hurtigere internet.

Jeg skal så betale for den el jeg bruger til ham der har den stående, men hvordan afregner man det ?

Jeg har en elmåler på, så jeg kan se hvor meget jeg bruger, men hvad med moms og afgifter ? Dem vil jeg jo gerne kunne trække fra. Skal han give mig en faktura eller skal vi have el-selskabet til at sende en separat faktura til mig ? Eller hvordan ??

Mvh.

Martin Jensen

Fra Lendum Nordjylland
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Elsager Bogføringsservice Skrevet kl. 19:30

Hej MArtin

Du skal have en faktura fra ham, den skal være specifiseret ud på samme måde som den han får fra hans leverandør.

På den måde har du mulighed for at trække moms og afgifter fra som du ville havde haft hvis du havde købt direkte ved El leverandøren.

M.v.h.

Niels Thestrup Bach

Elsager Bogføringsservice

Tilmeldt 23. Nov 13
Skrevet kl. 19:51

Hej Elsager

Tak for dit hurtig svar.

Kan og må han lave en faktura uden at have oprettet et selskab eller hvordan ?

mvh.

Martin Jensen

Tilmeldt 23. Nov 13
Skrevet kl. 19:52

Hov du hed Niels :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46622
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:58

nej han kan ikke lave faktura med moms til dig uden selskab. Er han privat - så ville jeg nu nok overveje en selvstændig måler som kunne få regningen direkte fra da en stor del af elafgiften ikke kan fratrækkes af ham så den deling skal nok være ret præcis også af hensyn til momsen. Du kan da høre skat, om det rækker at du tager hele elregningen og deler den selv så dit forbrug efter den lille separate måler er nok til at du må dele elafgift og moms i forhold til din andel af helheden, men om de køber den ved jeg ikke

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lendum Nordjylland
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Elsager Bogføringsservice Skrevet kl. 19:58

HEj Martin

Er det en privat person du har lejet dig ind ved, så er der et problem da han ikke kan viderefakturer med moms og afgifter.

Hvis i skal have dette igennem så skal ham du har serveren til at stå ved frivilig momsregistreres som bygningsudlejer, og han skal lave regnskab for det.

Spørgsmålet er så om det kan betale sig

M.v.h.

Niels Thestrup Bach

Elsager Bogføringsservice

Tilmeldt 23. Nov 13
Skrevet kl. 20:21

OK - det må jeg lige undersøge. tak for jeres svar.

M.v.h.

Martin Jensen

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 08:32

Personligt kan jeg anbefale at smide serveren i et datacenter, strømmen er oftest en del billigere, du har mulighed for fuldt redundant setup, og det er mere stabilt.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)