Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jamen det er da forkert udregnet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det bare mig som er igang med flue-knepperi ? men jeg mener min leverandørs prisliste er forkert

der står vejl udsalg 195 kr. det er så incl moms

købspris  99 kr. det er så uden moms 

der står så DB% 37%  

og DB 72 kr

1) DB% 37% mener jeg ikke er rigtigt - det hedder DG ( dæknings grad)

2 DB 72 kr er ikke rigtigt fordi  salgsprisen 195 er incl moms og købet er uden moms 99 kr,  og nøgletal udregnes uden moms

så må DB (dæknings bidraget være ) 

195/1.25= 156 - 99 (køb) = 57 kr  og derfor er dæknings graden så også forkert den skal beregnes af salgs pris uden moms altså 

156  -  57 kr i procent af 156 = 36.5%

Det er så bare synd at et stort firma sådan laver hele kataloget forkert, deres svar er du kan jo bare selv tage en højere udsalgspris 

det er ligesom ikke pointen, mit argument er er de de sælger produktet på er forkerte tal.

Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 15:53

Jeg er helt enig i, at man føler, at de forsøger at sælge produktet ud fra forkerte tal. Det virker ikke ligefrem særligt professionelt. Det er bestemt ikke flueknepperi at bede om ordentlige tal fra leverandøren.

Jeg hjælper virksomheder med at sælge mere ved at arbejde med online markedsføring. Se mere på https://asento.dk/

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 16:03

Det er da muligt at du kunne tage en højere udsalgspris. Men nu er prisen jo i kataloget jo fastsat udfra et given udsalgspris og indkøbdpris og derfor skal det også være iorden.

det er da noget pladder at sige man bare kan tage en højere pris, den har intet med regnestykket at gøre. Uprofessionelt...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)