Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

All round hjemmeservice

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg går og tænker lidt over muligheden for at starte virksomhed og fik i den forbindelse ideen til et lidt anderledes hjemmeservice firma. Min ide går ud på, at man, ligesom et alm hjemmeservicefirma, kan hyre en medarbejder men til langt flere forskellige opgaver, dog ikke personlig pleje.

Børnefamilier idag er pressede og kan have brug for en hånd i hverdagen. Eks afhentning af børn, børnepasning, indkøb og madlavning. Ekstra hjælp til børnefødselsdagen eller familiefesten. Luftning af hunden. Rengøring og tøjvask. Ekstra hjælp til hovedrengøringen. Ja, mange af de ting man, som familie har af opgaver og hvor man bare godt kunne bruge nogle ekstra hænder.

Hvad tænker i om den ide?

På forhånd tak!

Mette

Fra København
Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:15

Mette71:
Hvad tænker i om den ide?

Hej Mette,

Er det ikke det man kalder Au Pair eller "normal" rengøringshjælp?

Vi, her i min lille familie, havde i hvert fald en Au Pair pige da børnene var mindre som stod for alt det du nævner - vi var super heldige at overtage hende fra min tidligere chef. I dag, nu hvor børnene er blevet store, er det så stadig den samme som hjælper os - bare under HELT andre vilkår - men hun sætter stadig vasketøjet over og tager hunden med ned og handler hvis vi har spurgt pænt, lagt rigeligt med penge og lavet en indkøbsseddel, mm. - det er også hende som gør rent inde på mit kontor om aftenen hvis hun gider og har tid.

For at svare på dit spørgsmål om din idé er salgsbar!?:

Jeg ville personligt aldrig bruge en person jeg ikke i forvejen kender, eller kendte nogle som kender, til en ydelse som denne. Det er i min verden en meget personlig ting at lukke nogle ind i sit hjem og bede dem om at rode rundt i mit snavsede undertøj. Kan du følge mig?

Held og lykke

/James

Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:46

Tak for svar!

Jeg har også tænkt at opgaverne var Au Pair relaterede men at der kan være mange familier, hvor en Au Pair pige ikke er relevant eller interresant.

Jeg kan godt forstå argumentet omkring, hvad man vil have "fremmede" menneskers hjælp til og har det selv på samme måde som dig. Jeg tænker også, at folk kan have meget forskellige grænser hvad det angår. I den forbindelse er jeg meget bevidst om at tillid og kendskab til "servicepersonen", vil være temmelig afgørende for om jeg ville få succes med sådan et projekt.

Vh Mette

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)