Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cookielovgivning bag login. System for virksomheds medarbejdere.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Jeg er ved at lave et system for en af Danmarks største virksomheder. Det er en online applikation, med login.

Idag stillede de dog et krav om at vi skulle have en Cookie-notifikation, for at overholde Cookie-lovgivningen, men er det nødvendigt?

Jeg tænker at når det er en applikation (web app), kan man så ikke sige at det er en del af Terms of Use, når det ligger bag et login?

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 12:42

Som udgangspunkt SKAL du informere om alle cookies.

Der hvor skoen trykker er når det handler om hvilke du skal have accept til at sætte.

Jf. cookielovgivningens § 3 SKAL du have samtykke til at lagre en cookie. Til gengæld må du, jf, § 4, stk. 2, sætte en cookie uden samtykke såfremt den tjeneste dit site yder, kræver denne cookie for at kunne levere tjenesten.

Så med andre ord må du gerne sætte cookien til dit login uden at spørge først, men jf, §3, stk. skal du oplyse om cookien med fyldestgørende information.

I forhold til placeringen af informationen, skal du forholde dig til § 3, stk. 2, nr 5 som siger at [oplysningerne som minimum] er umiddelbart tilgængelig for slutbrugeren ved samlet og tydeligt at blive meddelt denne. Desuden skal information, når der sker lagring af eller adgang til oplysninger i slutbrugerens terminaludstyr igennem en informations- og indholdstjeneste, være vedvarende tilgængelig for slutbrugeren ved en direkte og tydeligt markeret adgang på den pågældende informations- og indholdstjeneste.

Derfor tror jeg ikke at TOS'en er et acceptabelt sted at liste cookie-informationen ind, 

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:59

Tak for hurtigt og fyldestgørende svar.

Jeg er så træt af den cookie-lovgivning, jeg synes at den laver mere larm end den gøre gavn.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 15:34

Det kan vi nemt blive enige om. Alle de her notitser og oplysninger gør kun kun uerfarne internetbrugere usikre i deres færden.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)