Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg søger et job som handicaps hjælper/ven 16år fra vejle

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej jeg søger et arbejde som handicaps hjælper/ven. Jeg er lige gået ud af 9 klasse og søger arbejde. Jeg er en meget stille og rolig dreng som bor i vejle.

Jeg er en glad ung mand på 16 år. Jeg bor i Vejle, sammen med min mor. Min familie og jeg flyttede i August 2009 tilbage til Danmark efter 7 oplevelsesrige år i England. Siden hjemkomsten har jeg gået på Kirkebakkeskolen og Fjordvang Efterskole, som er en musik efterskole. Jeg bruger meget af min fritid på musik og er på musiklinjen på Rosborg lige nu. Jeg elsker at tage til koncert, spille computer, gå ture og snakke. Jeg kan også godt lide at arbejde og være sammen med mine venner. Jeg arbejder pt. hos STOUBY Furniture A/S i Løsning, men søger et arbejde hvor man arbejder mere med mennesker. Har tidligere brugt meget tid på fodbold og håndbold.

Hvis jeg skulle beskrive mig selv med 3 ord: Glad, smilende, og ansvars bevidst.
Her er mit telefon nr. 22177972
Mvh Nicklas Mortensen Smile

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:24

Hej Nicklas

Det var da en flot målsætning og god ide.

Men måske skal du lige starte et andet sted. Jeg kunne faktisk godt frygte, at det kan være op ad bakke at blive handicaphjælper før du er fyldt 18. Der er skærpede regler vedr. arbejdstider og løft. Desuden vil mange handicappede gerne have en hjælper, der har kørekort.

Du skriver, at du gerne vil arbejde mere med mennesker, men du skal nok betænke, at man som handicaphjælper jo hovedsageligt er sammen med ét menneske. Jeg har talt med en handicaphjælper, som netop havde valgt at sige sit job op, fordi det var for isoleret og ensomt.

Måske kunne du finde en anden vinkel på det, så du f.eks. søger job i en institution, hvor I er flere til at udføre opgaverne og hvor du kan få lært en masse praktisk. Men hvor du også har kolleger. Så kan du få samlet en masse erfaring, før du går all in.

Tilmeldt 9. Dec 13
Skrevet kl. 12:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tænkte mere i retning af hvis en ung handicappede søgede en ven som ikke var 45år gammel.

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Aug 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 12:28

Hej Nicklas.

Jeg arbejder selv som handicaphjælper og har gjort det i flere år. Jeg må nok give Birte ret i, at med din unge alder kan det blive svært at få arbejde, både som ledsager og som decideret hjælper. Jeg har prøvet begge ting, og ofte kræver der kørekort, da det ofte er fordi de ikke selv kan komme rundt de ha behov for ledsager. Så er der nogle generelle regler som Birte også er inde på.

Det jeg vil foreslå dig og måden jeg selv startede på er noget frivilligt arbejde. Det er meget nemmere at komme i gang med når du er så ung, og når du så bliver ældre er det meget nemmere at få arbejde som handicaphjælper.

Det kan være i den lokale musik skole hvor du hjælper på nogle hold. Nu ved jeg ikek så meget om musik, men jeg var selv spejderleder, gymnastik instruktør, og har været leder på nogle lejre igennem URK i mange år, og det frivillige arbejder er klart der jeg har fået nogle af de største oplevelser igennem mit liv. Samtidig har det også været medvirkende til at jeg på et tidspunkt fik arbejde i Schweiz.

Så selvom det ikke giver penge lige nu og her kan det på sigt give nogle kæmpe oplevelser og måske et job.

Vh. Steffen

Tilmeldt 9. Dec 13
Skrevet kl. 12:22

tak vennerGeeked

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)