Jeg er tilmeldt en cookie"mærkning" hvorfra jeg har et overlay cookiescript, jeg gerne vil have sat en autoluk på (efter 10 sekunder) og gerne så den kun bliver vist 1 gang.
En mindre tilføjelse til Niels Henriksens forslag:
$(document).ready(function() {
setTimeout(function(){
$('#id').hide();
},10000);
});
- så boksen lukkes efter 10 sekunder.
Ovenstående vil ikke gøre, at boksen kun vises en enkelt gang. Mit forslag er, at du i stedet henter et cookie-plugin som f.eks. dette: https://github.com/carhartl/jquery-cookie, og benytter følgende jQuery-snippet (både plugin og snippet skal indsættes i din jQuery-fil):
$(document).ready(function(){ // Undersøg, om cookies er accepteret $(function() { // Hvis cookies er accepteret - skjul boks if($.cookie('accept')=='1') { $('#id').hide(); // Ellers - vis boks } else { $('#id').show(); } }); // Hvis den besøgende klikker på "accepter cookies" $('#cookiesAccept').click(function(e) { e.preventDefault(); $.cookie('accept', '1', { expires: 9999, path: '/', domain: 'ditdomæne.dk' }); $("#id").hide(); });});
#id er fortsat den boks, der skal gemmes eller vises (kan og bør ændres til f.eks. #cookies).
#cookiesAccept er det link eller den knap, som brugeren klikker på for at acceptere cookies. F.eks. <a href="#" id="cookiesAccept">Accepter cookies</a>
ditdomæne.dk udskiftes med dit eget domæne.
Ovenstående er mere tidssvarende ift. lovgivningen, da der kun sættes en cookie, hvis den besøgende klikker "accepter cookies". Indtil den besøgende accepterer, vil boksen blive vist ved hver sideindlæsning.
God søndag, og god jul :-)