Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

S.M.B.A

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 7. Dec 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 23:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Er der nogen der ved noget omkring S.M.B.A firmaer

nu var jeg inde og se omkring Råd & Mal S.M.B.A. CVR-nr 32934463

han skriver at han maler for store firmaer og offentlige kunder, det undre mig nemlig lidt...

kan man stille bankgaranti hvis man byder på en offentlig opgave?

mener jeg har læst at det er blevet svært at få bank konto med sådanne firmaer

Vil nu selv starte et ApS da det er lidt mere den vej jeg vil kører... bortset fra det så er dinero da rigtig nemt at bruge....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:13 | Låst
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor skulle der være problemer for en bankgaranti i et SMBA. Nogen af se større pengetanke i Danmark er SMBA'er.

Det afgørende for en bank er i bund og grund ikke om det er et ApS eller et SMBA. Det er personerne bag og deres økonomi. Så der kan være at du trods et ApS vil have det vanskeligere end Ib og hans malerfirma. Det vil kun tiden vise.

Tilmeldt 7. Dec 13
Skrevet kl. 01:44 | Låst

hej Henrik

tak for svar.....

det undrede mig, fordi fandt nogen artikler i børsen og andre, hvor der netop stod at S.M.B.A firmaer ikke kunne kredit godkendes til sådanne lån

og generelt så de disse konstruktioner som værende ikke værdige..

men synes lige jeg fandt en artikel hertil aften at disse "hit´n run" firmaer ikke kan oprettes længere...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:30 | Låst

Hej Lasse,

Smba kan rigtig nok ikke stiftes mere efter 1. januar 2014. Det er også rigtig at mange smba had haft svært ved at låne penge. Oftest er det løst bed at der stilles personlig sikkerhed overfor banken. 

Tilmeldt 7. Dec 13
Skrevet kl. 12:37 | Låst

jamen så havde jeg ret, der er flere artikler om det på nettet.

banker tøver med lige fra at stifte konto og synes at jeg fandt en artikel at hvis de skulle stille bakgaranti, ville de have en aps eller as

eller perosnligt hæftelse

tak for super respons henrik

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 12:37 | Låst

Hej Lasse,

lasse_slagelse:

nu var jeg inde og se omkring Råd & Mal S.M.B.A. CVR-nr 32934463

han skriver at han maler for store firmaer og offentlige kunder, det undre mig nemlig lidt...

kan man stille bankgaranti hvis man byder på en offentlig opgave?

Den bankgaranti du omtaler, som f.eks malerfirmaet skal stille f.eks ved offentlig opgaver, er det Entreprenørgarantien på 15% du tænker på? Den behøves nemlig ikke udstedes fra en bank, men kan stilles gennem flere forskellige udbydere. Selvfølgelig er der en sikkerhedsstillelse til garantistiller, og ved ikke nok om S.M.B.A til at vide om det skulle være et problem at få den igennem.

Tilmeldt 7. Dec 13
Skrevet kl. 12:54 | Låst

hej Søndergaard

yes det er en entreprenør garanti

sådan som jeg har fået af vide flere steder, så giver banken ikke idag garanti på sådanne firmaer konstruktioner.

det undre mig nemlig at  Råd & Mal S.M.B.A. CVR-nr 32934463 skriver han bygger for det offentlige med et S.M.B.A firma.

vi skal jo ikke vildledes af andre iværksættere... ved du hvordan man kan tjekke hans regnskab Råd & Mal S.M.B.A. CVR-nr 32934463

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 13:11 | Låst

Hej Lasse,

lasse_slagelse:

yes det er en entreprenør garanti

sådan som jeg har fået af vide flere steder, så giver banken ikke idag garanti på sådanne firmaer konstruktioner.

Men du behøver heller ikke banken for at stille en entreprenørgaranti. Du kan stille garantierne på langt mere lempelige vilkår end i banken hos f.eks

BFG - Byggefagenes Fælles Garantiselskab. Men igen, hvilke krav de stiller til et S.M.B.A ved jeg ikke, til gengæld skal du jo først stille garantien når du f.eks har fået ordren i hus fra det offentlige, ikke når du giver tilbud (dog afhængigt at beløb og udbudsregler). Så umiddelbart ser jeg ikke et problem i at virksomheden som du nævner kan stille en garanti.

lasse_slagelse:

det undre mig nemlig at  Råd & Mal S.M.B.A. CVR-nr 32934463 skriver han bygger for det offentlige med et S.M.B.A firma.

vi skal jo ikke vildledes af andre iværksættere...

ved du hvordan man kan tjekke hans regnskab Råd & Mal S.M.B.A. CVR-nr 32934463

Tror ikke du skal hænge dig så meget i at man bygger for det offentlige, og så virksomhedkonstruktion. Meget store offentlige udbud stiller selvfølgelig krav til de virksomheder som byder, men der er jo mange offentlige opgaver som bliver klaret ved et hurtigt tilbud og så en udførelse. Her stiller de f.eks ikke krav om entreprenørgaranti. Der er f.eks mange skoler som vil ringe til den samme håndværker gang på gang fordi man har tillid, så kan det såmænd være enkeltmandsvirksomhed,  ApS, A/S eller hvad det skal være.

Ved ikke hvordan man checker regnskaber på S.M.B.A, beklager.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:19 | Låst

lasse_slagelse:
ved du hvordan man kan tjekke hans regnskab Råd & Mal S.M.B.A. CVR-nr 32934463

Han her formentlig ikke pligt til at indsende regnskab. Så det forbliver en sag mellem firma og SKAT.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:19 | Låst

Henrik Koudahl:
Han her formentlig ikke pligt til at indsende regnskab. Så det forbliver en sag mellem firma og SKAT.

Wink Ja mulighederne er mange, og rart med nogle alternativer.

Er regnskab i et S.m.b.A. virkeligt så interessant og spændende. Hvad med regnskaber i enkeltmandsvirksomheder, Koncerner, holdningsselskaber m.m. ???

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)