Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan et eksisterende omdannes til holding ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København S.
Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et spørgsmål - Jeg har oprettet et aps for jeg har brugt som drift selskab, er det muligt at omdanne dette til et holding selskab, og herefter stifte et nyt driftselskab ?

Eller er det for sent - når der har været drift i virksomheden ?

Er lidt i tvivl, og syntes ikke jeg har kunne finde noget svar på dette - Det er et spørgsmål om hvor vidt jeg skal starte helt forfra eller om jeg kan benytte mit nuværende APS som moderselskab for 2 nye virksomheder ? 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Vinther & Co. v/ Martin Vinther:

Jeg har et spørgsmål - Jeg har oprettet et aps for jeg har brugt som drift selskab, er det muligt at omdanne dette til et holding selskab, og herefter stifte et nyt driftselskab ?

Eller er det for sent - når der har været drift i virksomheden ?

Er lidt i tvivl, og syntes ikke jeg har kunne finde noget svar på dette - Det er et spørgsmål om hvor vidt jeg skal starte helt forfra eller om jeg kan benytte mit nuværende APS som moderselskab for 2 nye virksomheder ? 

Der er absolut ikke nogen grund til at starte forfra.

Dit eksisterende selskab kan uden problemer stifte nye selskab, hvis det har kapitalen på kr. 80.000 pr. selskab eller kr. 50.000 efter 1/1 2014.

Herved indtræder dit eksisterende selskab som moderselskab for de nye selskaber.

Tonny

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller hvis du gerne vil have en Holdingstruktur med dit nuværende driftsselskab, foretage stiftelse ved aktieombygning.

Statsautoriseret revisor - København

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 14
Fra  SKALBERG SELSKABER ApS Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Husk at få ændret selskabets vedtægter således, at bl.a. selskabets formålsdefinition er i overensstemmelse med den nye aktivitet (holdingvirksomhed). Selskabets formålsdefinition er de forretningsmæssige rammer inden for hvilke selskabets ledelse kan forpligte selskabet. Mange glemmer at ændre selskabets formålsdefinition og dette kan få vidtrækkende skattemæssige konsekvenser.

Formål (kilde http://startvaekst.dk/vedtaegter-aps-og-as)

Selskabets formål, dvs. den type virksomhed, selskabet vil drive, skal fremgå af vedtægterne. Et selskabs formål kan være fx ”at drive virksomhed med udvikling og salg af software og dermed forbundet virksomhed”. Virksomheden kan ikke lovligt drive anden virksomhed end den, der fremgår af formålsbestemmelsen i vedtægterne, men kan omvendt drive alle de forskellige former for virksomhed, der falder inden for bestemmelsen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)