Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fået varer fra Kina, men har ikke betalt moms.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 177
Fra  MM Trading Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Jeg har fået et parti varer hjem fra Kina, men de er ikke blevet taget i tolden, og jeg har derfor ikke betalt moms eller told. Hvad skal jeg så gøre?

Mvh Mads

Tilmeldt 28. Oct 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:40
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 6 person

Schyyy....... afhænd partiet og hyg dig med fruen. Køb hende en ring,giv hende et kys og en lækker middag. Hvis Lars Løkke,Anette Vilhelmsen (sølvræven) og alle de andre korrupte politikere  kan  fucke systemet som de gør og bare kalde det en fejl eller sidde og se lidt ynkelig ud på tv så kan du sgu`også. Jeg vil med min jura-viden gå så langt som at sige det knap nok kan være strafbart da det jo ikke er gjort med forsæt, lyder det til.  ;-)

Og så hørte jeg at det skur , de trøjer lå i , det brændte ned og desværre ikke var forsikret så du skal vel have afskrevet dit tab  ? 

Pas på med den slags . Du kan vælge at sælge dem uden for eu så er det momsfrit og lovligt men du er selvf. stadig forpligtet til at betale skat af evt. overskud

Det hele afhænger sådan set kun af at du mangler at fortolde det. Jeg ville få det afsat og som jeg skrev så er det jo ikke millioner vi taler om. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Toldbekendtgørelsens paragraf 29 siger at det er dit eget ansvar at anmelde varerne til SKAT. Så en tur forbi et toldcenter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:50

Hej Mads

tal med Skat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Følg Henriks råd. Det er dyrt at være importør og ikke fortolde tingene korrekt, og det kan jo spores i regnskab hvad man får ind og jo trækker fra som udgift.Der tages ganske tungt på importører der ikke fortolder

Du skal ikke betale moms som importørregistreret CVR men opgive IMPORTMOMS som du ser i linket .- ikke en omkostning men en registreringspligt - Told skal du betale men det er næppe en herregård og helt klart noget du skal overholde - så forbi et toldcenter og fortold i.h.t. fakturaen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Fra  MM Trading Skrevet kl. 11:09

Cookie - John Hannover:

Følg Henriks råd. Det er dyrt at være importør og ikke fortolde tingene korrekt, og det kan jo spores i regnskab hvad man får ind og jo trækker fra som udgift.Der tages ganske tungt på importører der ikke fortolder

Du skal ikke betale moms som importørregistreret CVR men opgive IMPORTMOMS som du ser i linket .- ikke en omkostning men en registreringspligt - Told skal du betale men det er næppe en herregård og helt klart noget du skal overholde - så forbi et toldcenter og fortold i.h.t. fakturaen

vh John H

Så jeg skal kun betale told og ikke moms? :)

Tak for svarene allesammen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Fra  MM Trading Skrevet kl. 10:04

Mange tak for hjælpen - i er nogle guttermænd! :)

Lige en sidste ting, hvor kan jeg indberette mit køb?
Kan jeg gøre det med nemid

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:46

jeg ville ringe til det nærmeste toldcenter og høre dem, jeg tror ikke lige man kan indberette via nemID, det skal som udgangspunkt jo ske ved at man fortolder korrekt fra start = ved pakkens ankomst, men de må kunne guide dig

vh

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)