Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen der vil byde på opgave? (Opgradering/Rettelse af Prestashop)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Virkelig ingen der vil byde på denne opgave?

http://www.amino.dk/freelancer/user/-2147470468_Opgradering_+_Rettelse_-_Prestashop.aspx

Tilmeldt 9. Aug 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:19

Hej carsten

Jeg er også fra brande jeh er medejer af www.flexsolution.dk og derigennem oparbejdet et kæmpe nerværkbaseret organisation lige app til udvikling af elektroniske løsninger.

Send en mail ellerring 

Mvh 

Henrik Warrer

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 00:11
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg behøver heldigvis ikke byde på opgaver, da jeg får de fleste af mine opgaver via andre referencer, så derfor kigger jeg ikke på Freelancer, men jeg så lige denne tråd vedr. PrestaShop.

Hvilken version af PrestaShop kører du nu? Du skriver, du skal have rettet nogle småting. Det er en opgradering sjældent...men det afhænger af din version. Hvis du bruger en ældre version, skal der også findes nyt theme, evt. laves tilpasninger til dette m.m. Ligeledes virker mange gamle moduler ikke, hvis din shopversion er ældre end 1.4 - så det kan faktisk være ret omstændigt at opgradere - og langt mere end 5000 kr.

Umiddelbart er dit budget ret lavt (og jeg ville aldrig give fastpris tilbud, da der mangler alt for mange oplysninger).

Det tager noget tid med backup og setup af testshop samt opgradering. Måske er det derfor, du ikke får nogle bud? Der kan også gå mange ting galt med en opgradering, da den også afhænger rigtig meget af dit nuværende setup. Så du skal nok skrive nogle flere oplysninger på opgaven for at få bud  - og ikke mindst bør du sikre dig, at vedkommende du vælger ved, hvad han/hun laver.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 00:17

Min nuværende version er 1.5.5.0, å det burde være en smal sag at opdatere... - Ellers skal jeg da vist have overvejet om PrestaShop er det rigtige valg! :)

Som jeg prøver at give udtryk for i opgaven, så skal jeg nok selv stå for at sætte testsitet op... Dog ved jeg ikke lige hvordan man retter path og DB-info i prestashop. - Så at prøve på et testsite burde være hurtigt klaret for en der ved lidt om PresatShop.

Men da du jo ikke byder på opgaver er det jo ligemeget!

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 00:19

warrermind:

Hej carsten

Jeg er også fra brande jeh er medejer af www.flexsolution.dk og derigennem oparbejdet et kæmpe nerværkbaseret organisation lige app til udvikling af elektroniske løsninger.

Send en mail ellerring 

Mvh 

Henrik Warrer

Hej Henrik.

Jeg ved simpelthen ikke, ud fra hvad du skriver eller fra hjemmesiden hvad det er du tilbyder. - Måske jeg ikke forstår retorikken!

Kan du uddybe hvad det er du tilbyder i relation til min opgave?

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 00:40

Carsten Kvist:

Min nuværende version er 1.5.5.0, å det burde være en smal sag at opdatere... - Ellers skal jeg da vist have overvejet om PrestaShop er det rigtige valg! :)

Som jeg prøver at give udtryk for i opgaven, så skal jeg nok selv stå for at sætte testsitet op... Dog ved jeg ikke lige hvordan man retter path og DB-info i prestashop. - Så at prøve på et testsite burde være hurtigt klaret for en der ved lidt om PresatShop.

Men da du jo ikke byder på opgaver er det jo ligemeget!

Jeg synes kun, du i opgaven gav udtryk for, at du gerne vil prøve selv at oprette en testshop, men ikke ved hvordan - men resten kan du jo så læse dig til på nettet. Når nu jeg læser, at du bruger version 1.5.5.0 vil jeg faktisk ikke anbefale dig at opgradere endnu, da seneste version har andre fejl, som du så vil skulle have rettet. Hvorfor vil du egentlig opgradere, når du allerede kører en af de mest stabile versioner af PrestaShop der pt. findes?

Jeg byder skam på opgaver, men ikke via Freelancer, da jeg ikke har haft behov for at opsøge opgaver, og da jeg stort set får alle mine opgaver via min hjemmeside, prestashop forum og andre jeg tidligere har løst opgaver for. Så det er der vel ikke noget fordækt i?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 00:43

Presta:
Hvorfor vil du egentlig opgradere, når du allerede kører en af de mest stabile versioner af PrestaShop der pt. findes?

Fordi jeg kommer fr en verden hvor der er en angst for sikkerhedshuller, og sådanne er sikkert rettet i den nye... Det var tanken bag opgraderingen.

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 00:54

Jamen held og lykke med projektet. Jeg forstår stadig ikke helt din opgave på Freelancer, når det er en smal sag.

Lav en backup og slå dig løs med opgradering, du kan jo bruge 1-click-upgrade - læs op på restore først via databaseimport på dit webhotel.

Jeg tror ikke, der er rettet nogle sikkerhedshuller i nyeste version (jeg hylder ikke princippet at opgradere for opgraderingens skyld). Men tjek changelog på prestashop forum. I seneste version er der en bug i upload af produktbilleder, videoer på produkter (går tilbage til version 1.5.3) og sikkert meget mere. Så seneste version er ikke lig med ingen fejl og rettelse af andre (gamle) fejl - blot til info.

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 01:03

Carsten Kvist:

Min nuværende version er 1.5.5.0, å det burde være en smal sag at opdatere... - Ellers skal jeg da vist have overvejet om PrestaShop er det rigtige valg

du vil opleve de samme problemer med alle open source systemer. Ja selv "lukkede" systemer hvor en virksomhed håndterer alt (hosting, programmering, opgradering) kan der opstå problemer. Små sikkerheds patches skaber sjældent problemer, men en decideret opgradering kan nemt skabe problemer. En ting er at opgradere "core" systemet - men alle moduler og templates skal også være kompatible til den nye version. Og har man special programmerede funktioner/integrationer kan en opgradering være endnu mere omfattende :-)

Jeg prøver egentlig bare at sige at det ikke bliver lettere ved at skifte system :-) Håber du får opgaven løst og det hele spiller

Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 02:17

Hej Carsten,

Hvis du sende mig en liste med de ting der skal laves og hvis noget grafisk så gerne nogle screenprints så det er hurtigere at få et overblik, derudover så må du lave noget simpelt layout til hvor du vil have nyhedsbrev liggende på forsiden og gerne lige selv search først om presta har et modul du vil bruge dertil men ellers kan jeg godt sætte en programmør til det. Vian flytte dit nuværende over til vores server og udvikle der og når det så er færdigt og testet og du har sagt god for det flytter vi det til din egen server. Prisen vil jeg tro kan holdes indenfor det du har skrevet er budgettet men ikke nogen garanti før vi har gået det igennem da der også vil være en del arbejde med responsive design er jeg sikker på. 

Med venlig hilsen

Lars 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)