Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trusler fra ny distributør på en vare jeg i forvejen sælger?

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis producenten sælger til en distributør uden for EU, og du så køber af denne distributør tilbage til EU igen og sælger fra din netshop, så er det da et mellemværende mellem producenten og distributøren, som de selv må ordne om hvem der gør noget forkert - du er i din gode ret til at handle hvor du vil.

Dette indebærer selvfølgelig at det er originale varer fra producenten - 

Hvis jeg tager fejl, hører jeg gerne hvorfor Big Smile

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et værre roderi med alt det der ;)

indenfor EU, så kan han intet gøre, men udenfor EU, så vil import være ulovlig og enhver retsag, vil være tabt på forhånd.

det er selvfølgelig med undtagelse. Det er producenten der skal lægge sag an og hvis man har producentens tilladelse til at importere udenfor, så er det jo iorden og det lader det til du har.

Så han ryster bare i bukserne og prøver at skræmme.

men selvom du ikke havde tilladelsen udenfor EU, må Du ikke sælge nuværende varetager, da denne vil være ulovlig.

har selv lige skiftet min amerikanske ud med indenfor EU, da jeg ikke skal risikere noget. Men også mere fordi jeg ikke regner med t få de store mærker's tilladelse til at sælge deres parfumer i EU.

hvsd er det du sælger??

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke land er producenten fra ?

Hvis det er en producent fra EU som har henvist dig til nogle at købe fra lande uden fra EU. Han har så henvist dig til at købe et sted som ikke er lovligt fordi producenten har jo enerat for import til EU.

Som andre også har sagt så kan du købe det i Letland eller hvilke andet EU land uden den danske distributør kan sige noget som helst.

Men hvis du skal være helt sikker skal du jo kontakte producenten og spørge til at han har henvist til en distributør uden for EU også spørge om hvilke kontrakter og rettigheder de giver deres distributører som de har i EU. Men det kan også give bagslag hvis den danske distributør for info om dette.

Men som andre også har skrevet så er en mulighed at skrive om EU fri bevægelse men det kan vel også give bagslag hvis det kommer til en dom. Da du jo ikke har talt sandt.

Men du kan vel skrive at du køber af en anden Aut. Distributør af X produkter så hvis du skulle sælge falske produkter vil du da gerne have beviser for dette.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt se, at det er ved at være noget værre rod det her, så jeg prøver at gøre det lidt mere enkelt. :)

1. Ejeren/producenten af brandet er uden for EU.

2. Jeg kontakter producenten men får at vide, at der ikke er nogen distributør til Danmark. Dvs ingen import aftaler lavet for Danmark. (Hvorfor må jeg så ikke handle med en leverandør uden for EU?)

3. De henviser mig til en række andre leverandører, jeg kan købe af.

4. Jeg ender op med et samarbejde med en leverandør uden for EU.

5. På et tidspunkt bliver der så - i følge denne person der har e-mailet mig - lavet en distributør aftale for Danmark. Men på dette tidspunkt har jeg allerede købt en masse varer. Hvorfor må jeg så ikke sælge dem, jeg allerede har købt bare fordi der NU er lavet en distributøraftale? Det kan jo være enormt mange penge, man kan brænde inde med så, som man til at starte med godt måtte sælge.

Jeg håber, at det blev lidt bedre forklaret denne gang med de tvivl, der måtte være. :)

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er noget rod, rod og rod... Men håber den går iorden.

Men du må hive fat i firmaet bag brandet som du gjorde da du søgte en leverandør og som henviste dig videre.
Alt i alt vil jeg mene at du tilladelse, da du er blevet henvist videre, men undersøg det nærmere.

Men jeg ville nu mene at man ikke skriver sådan i første brev, så det kan være de prøver at skræmme, men så skal de bare have igen af samme skuffe ;)

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Skovmose,

Den samme mail har en af mine venner også modtaget! En trussel om at de vil gå til retten og at de har fået distributionen i Skandinavien for produktet mv.. Så ved præcis hvad sagen drejer sig om og om hvilket produktet det er!

Det er forbudt på Amino at udstille personer mv, så prøver at formulere dette således:

En hurtigt søgning på Google, så kan man hurtigt finde frem til hvem afsender af denne mail samarbejder med ( du bliver overrasket når du finder frem til denne unge iværksætter, som er kendt for at hjælpe iværksættere mv). De sælger præcis dette samme produkt på deres site.

Nu er spørgsmålet selvfølgelig om de virkelig har fået distributionen og at alle de andre produkter på markedet er kopi. Det må selvfølgelig undersøges.

Hvis det viser sig at de virkelig ikke har fået distributionen og at de produkter som du sælger er også originale, så kan der være en kæmpe nyhedværdi i dette og medierne kan have interesse i at lave omtale (Begrundelsen får du bedre forståelse for når du finder ud af hvem der står bag dette).

Omvendt hvis de har fået distributionen som de hævder, så er der ikke ret meget at gøre end at få dit produktet ud af markedet.
 



 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

onelo:

Det er forbudt på Amino at udstille personer mv, så prøver at formulere dette således:

En hurtigt søgning på Google, så kan man hurtigt finde frem til hvem afsender af denne mail samarbejder med

hey,

hvad er det lige man skal soge paa google ?

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Det kan Skovmose selv finde ud af da der står en afsender på den mail han har modtaget. Og ved at søge på Google efter navn kan han hurtigt og nemt finde frem til hvem denne person er og hvilket firma han er medejer af. 

Så for i andre bliver det naturligvis svært at finde frem til det da der ikke må nævnes navne mv. 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

onelo:

Hej Anders,

Det kan Skovmose selv finde ud af da der står en afsender på den mail han har modtaget. Og ved at søge på Google efter navn kan han hurtigt og nemt finde frem til hvem denne person er og hvilket firma han er medejer af. 

Så for i andre bliver det naturligvis svært at finde frem til det da der ikke må nævnes navne mv. 

aha ja ok , jeg troede bare at du havde glemt at faa det med i traaden ;)

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil ikke tro at en fogderet vil stoppe salget, selvom det er købt udenfor EU. Jeg tror ikke på at en ret vil afsige en dom med tilbage virkende kraft, på de præmisser. Den Danske importør har en underskrevet aftale der er dateret efter dit køb og du har en aftale med producenten om at du har kunnet købe fra en anden da der ikke var en Dansk importør på det gældende tidspunkt. 

Hvis det var mig ville jeg bede dem køre sagen og samtidig ville jeg kontakte producenten og fortælle hvordan deres Danske importør agere på marked. Det kunne jo vise sig at producenten banker den Danske importør på plads engang for alle.

Cookie - John Hannover:

Ravn:
Købes produkterne indenfor EU vil de ikke kunne stoppe salget, men købes produkterne derimod fra et lande udenfor EU vil slaget kunne stoppes.  Så det afgørende er hvor produkterne købes.
sorry yes - men parallel import udgik jeg fra Europa - tak for klargøring

Hvis trådstarter har købt varen af - rettighedshaver - som jeg læser det - så vi det vel dog ikke betyder noget som helst, for sælger en rettigheds haver til flere, trods de har givet eneret til EN, så er det vel rettighedshaver der må stoppe det salg fremover.

Er det købt af andre end rettighedshaver og uden for EU kan der bestemt være et problem så

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)