Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Information Retrieval / Søgemaskine - software

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg søger et relativt simpelt, men brugervenligt IR/søgemaskine-software.

Jeg må ærligt erkende, at jeg ikke er helt inde i termerne på dette punkt; således er jeg ikke sikker på, at et IR-software i realiteten er hvad jeg søger.

Hensigten ved det tilsigtet software er simpelthen, at have en privat database/wikipedia med et effektivt søgeværktøj.

Jeg arbejder med et avanceret stykke software, hvor hurtig problemløsning er essentielt.

Softwaret skal gøre det muligt for os at tilføje informationer løbende til en database, hvorefter en hurtig søgning skal kunne finde disse informationer frem igen.

En real-time applikation som i takt med at du indtaster søgeordene, præsenterer forskellige resultater ville være ideelt.

Er dette noget som i kender til? - i så fald vil jeg være taknemmelig for referencer og gode råd.

Mvh, - og god weekend

Tobias Ritlov

Tilmeldt 6. Dec 13
Skrevet kl. 22:31

Jeg tillader mig at bruge mit første og sidste bump i den her tråd.
Jeg kan se at kategorien jeg har skrevet denne tråd i, sjældent er besøgt - så jeg håber på at en ekstra tur i 'seneste indlæg' kan resultere i et svar.

Skriv endelig hvis i har spørgsmål til softwaret jeg søger.

Mvh. 

Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:23

http://lucene.apache.org/solr/
Solr er nemt at arbejde med og voldsomt hurtig. Det er samtidig så fleksibelt at du kan få det til at gøre stort set lige hvad du vil.

Tilmeldt 6. Dec 13
Skrevet kl. 09:34

Tusind tak for svaret, Morten B. - Jeg vil gå i dybden med det.

Umiddelbart ser det ud til, at være en anelse omfattende ift. at det kun skal bruges internt af en mindre supportgruppe.
Har det en stejl læringskurve, hvis man ikke er habil i programmøring og lign.?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)