Jeg Amino, jeg har købt et domæne fra dandomain. Jeg har ledt rundt på nettet og fundet ud af et det drejer sig om at flytte nogle ip adresser? a-record og CNAME?
Jeg er helt grøn på området, men spørgsmålet lyder:
Hvordan får jeg min hjemmeside sat op med shopify fra min købte domæne fra dandomain.dk?
så shopifysiden blot hedder "mitside.dk"? istedet for minside-dk.shopify.com?
Håber det er nok information, til at kunne komme med et svar.
Er det på dandomain.dk de her indstillinger skal findes og kan det passe at det koster 10 kr/månede?
Ja det er korrekt, om de tager 10 kr.- er ikke lige til at sige, dandomain er dygtige til at tage penge for alt, nok derfor de tjener over 2 mill om måneden :-) Flyt dit domæne til gratisdns.dk eller webhosting.dk (det er gratis begge steder), der har du en "DNS manager" som er lige netop det du har behov for der.
Nu kender jeg ikke dandomain, men hvis domænet er købt der, så findes DNS registreringerne nok der også, ja.
10 kr/md lyder rimeligt nok.
Hver DNS hosting har sine egne måder at gøre tingene på.
Jeg bruger selv DNSMadeEasy, som jeg varmt kan anbefale - de er dog heller ikke gratis, men det er ret intuitivt at rode rundt i.
Hvis du skal skifte udbyder af DNS services, så skal du foretage det, som hedder en redelegering af navneservere - det skal gøres hos dk-hostmasters selvbetjening.
jeg vil gerne hjælpe dig videre med opsæt hos dandomain, men det vil kræve at jeg kender dit login hos dem mm.
Jeg kender ikke webhosting.dk udover indkøb af nogle domæner, men jeg vil gerne have fundamentet for mine sites et sted, som GARANTERER 100% oppetid.
Nu er hans site hos shopify så det er ikke relevant. Hvis du tror dandomain har 100% oppetid så tager du godt nok fejl, ingen har 100% oppetid, enhver kan da garantere hvad de vil, men garanti og realitet er ikke det samme.