Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop som nybegynder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har længe gået med drømmen om at have min egen webshop. Jeg har læst meget om dropshipping, og for mit vedkommende er dette også måden jeg vil drive min forretning på.

Jeg har læst meget frem og tilbage om hvad man skal gøre, men mangler stadig noget helt konkret at gå efter, håber der er nogen der gider bruge 5 minutter på at besvare nogle af mine spørgsmål.

-Hvor starter jeg? Skal jeg først have en hjemmeside klar, som jeg kan vise en eventuel leverandør, og dermed bevise at jeg er seriøs? Eller kontakter man sin leverandør først og får en aftale på plads, og så derefter laver sin hjemmeside?

-Alle råd jeg læser rundt omkring, siger man skal holde sig fra mobiludstyr, tabletudstyr, tøj og personlig pleje, da der allerede er en overflod af disse typer butikker i forvejen, men hvad kan man SÅ sælge? der findes jo nærmest webshops som forhandler alt ligefra hundefoder til æggeure, det er jo stort set umuligt at finde noget unikt?

Altså kort opsummering, jeg mangler svar på hvad jeg helt konkret skal gøre? Jeg er villig til at sælge stort set alt, men der skal jo altså være et marked for det, ellers giver det jo absolut ingen mening af give sig i kast med det.

Håber nogen kan hjælpe, Mvh Jonas 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 18:00

hrjensen89:
-Hvor starter jeg? Skal jeg først have en hjemmeside klar, som jeg kan vise en eventuel leverandør, og dermed bevise at jeg er seriøs?

God ide.

hrjensen89:
-Alle råd jeg læser rundt omkring, siger man skal holde sig fra mobiludstyr, tabletudstyr, tøj og personlig pleje, da der allerede er en overflod af disse typer butikker i forvejen, men hvad kan man SÅ sælge? der findes jo nærmest webshops som forhandler alt ligefra hundefoder til æggeure, det er jo stort set umuligt at finde noget unikt?

Hvorfor knokle med at opfinde den næste nye storhitter? Tag fat i noget der virkelig interesserer dig. Noget du finder ekstremt spændende og motiverende at arbejde med. Se så på, hvordan de andre spillere på markedet gør, og gør det bedre. Find nogle punkter der kan differentiere din forretning fra de andre udbydere, og gør det fantastisk godt.

Ja, de markeder du nævner, er proppet med konkurrence, men markederne er også enorme. Efterspørgslen er kæææææææmpe, og udbudet ligeså. Dem, der formår at gøre noget anderledes og godt, overlever. Sådan er det i alle brancher.

hrjensen89:
Altså kort opsummering, jeg mangler svar på hvad jeg helt konkret skal gøre? Jeg er villig til at sælge stort set alt, men der skal jo altså være et marked for det, ellers giver det jo absolut ingen mening af give sig i kast med det.

Jeg er ikke fan af sådan nogle udmeldinger. Du skal ikke bare starte noget for at starte noget? Start noget fordi du brænder for det, fordi du elsker det, fordi du finder det motiverende at arbejde med. Hvis du elsker tøj, men begynder at sælge modelbiler, som ikke siger dig en skid, så holder det bare ikke i længden. Du vil hurtigt køre træt i det - er jeg næsten sikker på.

Altså.. Find ud af hvad der interesserer dig.. Undersøg markedet og find en eller flere punkter, som kan differentiere din forretning fra dine konkurrenters.. Og så er det ellers bare ud og holde møder med potentielle leverandører og igang med at få bygget fundamentet (webshoppen).

KH. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 20:44

Lars Thomsen:
Jeg er ikke fan af sådan nogle udmeldinger. Du skal ikke bare starte noget for at starte noget? Start noget fordi du brænder for det, fordi du elsker det, fordi du finder det motiverende at arbejde med. Hvis du elsker tøj, men begynder at sælge modelbiler, som ikke siger dig en skid, så holder det bare ikke i længden. Du vil hurtigt køre træt i det - er jeg næsten sikker på.

Kunne næsten ikke have sagt det bedre selv...

Lars Thomsen:
Hvor starter jeg? Skal jeg først have en hjemmeside klar, som jeg kan vise en eventuel leverandør, og dermed bevise at jeg er seriøs?

Hvis du vil have fat i seriøse leverandører, så ja, så bør du have det på plads med en webshop forinden, således du selv udviser seriøsitet og kan vise dem noget. At kontakte en leverandør, ihvertfald de større og måske mere seriøse, kan måles lidt som hvis du søger om et job - det er dig der kommer til dem og ikke omvendt, så du skal helst kunne vise dem hvad du kan tilbyde. Dertil kan jeg anbefale at benytte andre termer end dropshipping når du kontakter dem, da det er min erfaring at mange slet ikke kender udtrykket og dermed ikke ved hvad du snakker om Wink Skriv/ring og spørg om det samme, bare med andre ord.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)