Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NEMADVOKAT har åbnet bestillingen for Iværksætterselskaber (IVS)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:

Frederik Friche:
Behovet i forbindelse med IVS omdannelse er ren og skær formalier og kan den nødvendige kapital (50.000,00) dokumenteres ved bankindestående kan en revisor meget hurtigt udarbejde den nødvendige vurderingsberetning. 

Så vidt jeg har forstået, så er man pligtig til at omdanne, så snart kapitalen når kr. 50.000. Reelt kommer det vel først når der er aflagt regnskab, som viser dette. 

Men det er vel utænkeligt, at kapitalen så vil bestå af bankindestående eller andre likvider.

Mvh

Stig

Der er ikke noget krav om omdannelse af et IVS

http://erhvervsstyrelsen.dk/ivaerksaetterselskab

Et IVS kan i princippet fortsætte sådan i al levetiden.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Frederik Friche:
Behovet i forbindelse med IVS omdannelse er ren og skær formalier og kan den nødvendige kapital (50.000,00) dokumenteres ved bankindestående kan en revisor meget hurtigt udarbejde den nødvendige vurderingsberetning. 

 Det er jeg så ikke så sikker på, for der kan jo sagtens stå 50.000 kr i banken, men være forkerte værdier i udeståender, gæld, aktiver osv - så jeg TROR revisor kommer på et arbejde der koster en del mere end de der 1000 kr selve stiftelsen koster. Sig til når du har en løsning og en evt skarp pris inkl. revisor

vh

Skarpt og meget præcistYes

Tonny

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for oplysningen Tonny.

Jeg har nok læst et par 'kan' som 'skal'.

Men hvad er så problemet, når Nemadvokat tilbyder dannelsen til en pris?

Det er vel så prisen for et IVS, som jo bare kan fortsætte uden at blive omdannet?

Jeg kan godt se, at der et problem ved vurderingen af hvornår selskabet kan stoppe opsparingen af overskuddet.

MVH

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 19. Mar 12
Indlæg ialt: 14
Fra  NEMADVOKAT Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny 

Misforstå mig endelig ikke - arbejdet med ufærdigelse af vurderingsberetning kræver både tid, erfaring og overblik. Vi er ind over flere hundrede værdistiftelser om året og har i alle sager stor respekt for revisors arbejde i sammenhængen. 

Min forventning er dog, at der vil komme mange IVS-omdannelser med samme indhold og på samme vilkår - vi er ved at identificere disse og vil sammen med vores revisorpartnere komme med nogle faste priser på denne øvelser - derfor at jeg i mit tidligere indlæg satte mit lid til kommende tiltag i 2014. Dette ikke fra os 'Advokater' men fra nogle dygtige revisorer, der kan sætte tingene i proces uden at gå på kompromis med sikkerhed og kvalitet.

Ift. din sidste bemærkning omkring øjeblikkelig stiftelse af ApS, fremfor IvS og senere omdannelse: Jo, bestemt vil det være fornuftigere med et ApS fra begyndelsen - men er midlerne der ikke, er IvS og senere omdannelse måske vejen frem. 

God aften. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 19. Mar 12
Indlæg ialt: 14
Fra  NEMADVOKAT Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John 

Jeg er grundlæggende meget enig, se evt. mit sidste indspark til Tony. 

Dog vil du se både en skarp proces og en stærk pris inden længe. De får en PM når dette sker ;) 

/Frederik Friche

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)