Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Browser statistik - hvilke skal man understøtte?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 112
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Jeg vil lige undersøge det senere.

Men man kan vel sige, at hvis ikke konverteringsprocenten er omkring den samme for alle browsere, så KAN det være fordi siden ikke virker ordentligt i lige netop den browser?!

Det var også det jeg tænkte - indtil jeg som sagt fik at vide, at det var en tendens, der var gældende flere steder. Men jeg er spændt på, hvad du kommer frem til.

Det behøver selvfølgelig ikke nødvendigvis at have noget at gøre med, om siden fungerer godt i en given browser. F.eks. er det meget normalt, at konverteringsraten er ringere i mobilbrowsere (afhænger selvfølgelig igen af produkt / målgruppe).

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:56

Jeg tror jeg bliver dig svar skyldigt... Jeg kan ikke lokke sådanne informationer ud af Piwik.

Tilmeldt 9. Nov 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:52

Mads Mogenshøj:
Det undrer mig lidt, at Safari mobil er så meget højere end Android (og at Android er så lav). Ifølge denne artikel (2011 tal) har Android en markedsandel i Danmark på 48% og iOS på 31% af smartphone markedet. Man kan måske argumentere for at iPhone brugere surfer mere end Android brugere, men 20% vs. 1% virker som der er en fejlkilde i statistikken et sted.

Jeg tvivler på, at der er fejl i statistikken. Jeg tror derimod, at der er flere faktorer på spil.

For det første peger alt på, at iDevices brugere surfere meget mere på internettet end Android brugere. Det skyldes sandsynligvis, at mange købere af Android telefoner ikke køber dem som smartphones, men køber dem som en billig telefon, der tilfædigvis også er smartphone.

For det andet stammer tallene fra de største internetsider i Danmark (dr.dk, eb.dk, b.dk etc. - og faktisk også amino.dk). Det betyder, at det i høj grad er hr. og fru. Danmarks browservalg vi får et indblik i. En hypotese kunne derfor være, at android brugere (dem som surfer på nettet med deres telefoner) som en gruppe søger mere niche-prægede sider.

For det tredje er iPad med i Safari mobil. Jeg gætter på, at der bliver surfer rigtig meget iPads i Danmark. Det trækker Safari mobil op, mens Android ikke endnu har en tablet, der har solgt ligeså godt som som iPad'en og derfor ikke har noget, der trækker op i statistikken.

For det fjerde er det min teori, at flere Android brugere end iDevice brugere bruger en anden browser en standard browseren. Hvis det er rigtigt forsvinder, findes der måske nogle Android brugere i nogle af de browser som ikke når over 1% markedsandel og som jeg derfor har undladt fra statistikken.

For det femte skal man ikke underkende, at 1% markedsandel ud af alle de største danske sider faktisk er ret mange mennesker.

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 18:26

HTK:
Jeg tror derimod, at der er flere faktorer på spil.

Gode pointer.

Jeg har også tjekket min egen statistik for en dansk og engelsksproget side. På den danske ligger iOS også på en 16-17% og Android 3-4%. På den engelske er Android dog lidt højere, 6-7%

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)