Hej Amino. Jeg har læst med herinde i noget tid, og har læst mange gode råd i dette forum, så derfor vil jeg også forsøge, at spørge jer til råds om vores firmas IT setup. Vi har lige nu nogle stationære PC'ere med exhange til mails. Vi har en server der kører microsoft small business server, som fungerer som vores mailserver, filserver og som server til vores Filemaker database, som vi bruger til at lave tilbud, faktura mm. i. Vores hjemmeside er hostet hos et it firma, som har hjulpet os med vores setup fra start, hvor vi betaler for hosting og backup. Vi vil gerne væk fra selv at have en server stående, som skal vedligholdes med alt hvad det medfører, samt vi vil gerne have lavet vores stationære arbejdspladser om til mobile løsninger, så det virker på bærbar, ipad, iphone og lign. Vi er 3 brugere der skal kunne arbejde simultant med mail, filer og filemakerdatabasen, og det skal være muligt at kunne arbejde på farten, i hjemmet eller i virksomheden. Vi arbejder en del med grafiske filer, men størstedelen af dem er under 10 mb. I ganske få tilfælde er de en del tungere, og her har vi brugt dropbox til at sende filerne til kunder/leverandører, og det har fungeret fint nok, siden det ikke er så ofte filerne er så tunge. Der vil blive tale om, at vi fremover kommer til at arbejde fra 1 Mac bærbar, 2 pc bærbar samt ipads og iphones som alle kan køre filemaker klienter. Hvad findes der af løsninger derude der kan håndtere vores behov, og findes der evt. noget hvor vi kan få samlet alt inkl. hosting af vores hjemmeside ? Jeg ser frem til spændende tips og råd fra jer, og takker på forhånd for alle jeres input. |
Hej SeniorCrespo
for at give et bud på det, så mangler det et par vitale oplysninger -
Hvad laver i jeres fakturaer i?
Forventer i, at skulle arbejde på Fjernskrivebord, eller via VPN/AlwaysOn?
Du er velkommen til at ringe til mig på 70 221 228 hvis du vil drøfte løsningsmuligheder.
Kim