Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til vores IT setup

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har læst med herinde i noget tid, og har læst mange gode råd i dette forum, så derfor vil jeg også forsøge, at spørge jer til råds om vores firmas IT setup.

Vi har lige nu nogle stationære PC'ere med exhange til mails.

Vi har en server der kører microsoft small business server, som fungerer som vores mailserver, filserver og som server til vores Filemaker database,

som vi bruger til at lave tilbud, faktura mm. i.

Vores hjemmeside er hostet hos et it firma, som har hjulpet os med vores setup fra start, hvor vi betaler for hosting og backup.

Vi vil gerne væk fra selv at have en server stående, som skal vedligholdes med alt hvad det medfører, samt vi vil gerne have lavet vores stationære arbejdspladser om til mobile løsninger, så det virker på bærbar, ipad, iphone og lign.

Vi er 3 brugere der skal kunne arbejde simultant med mail, filer og filemakerdatabasen, og det skal være muligt at kunne arbejde på farten, i hjemmet eller i virksomheden. Vi arbejder en del med grafiske filer, men størstedelen af dem er under 10 mb. I ganske få tilfælde er de en del tungere, og her har vi brugt dropbox til at sende filerne til kunder/leverandører, og det har fungeret fint nok, siden det ikke er så ofte filerne er så tunge.

Der vil blive tale om, at vi fremover kommer til at arbejde fra 1 Mac bærbar, 2 pc bærbar samt ipads og iphones som alle kan køre filemaker klienter.

Hvad findes der af løsninger derude der kan håndtere vores behov, og findes der evt. noget hvor vi kan få samlet alt inkl. hosting af vores hjemmeside ?

Jeg ser frem til spændende tips og råd fra jer, og takker på forhånd for alle jeres input.

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SeniorCrespo

for at give et bud på det, så mangler det et par vitale oplysninger -

Hvad laver i jeres fakturaer i? 

Forventer i, at skulle arbejde på Fjernskrivebord, eller via VPN/AlwaysOn?

Du er velkommen til at ringe til mig på 70 221 228 hvis du vil drøfte løsningsmuligheder.

Kim

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Tilmeldt 5. Dec 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim.

Vi laver både vores tilbud og fakt. i filemaker databasen.

Ved ikke helt hvad du mener med fjernskrivebord / VPN.

Vi vil gerne væk fra at have en fysisk server stående hos os selv.

Alle har f.eks. filemaker klienter installeret på deres enheder, så jeg tænker/håber at denne kan hostes online sammen med mail serveren,

så vi netop er fri for at skulle logge ind på noget i virksomheden.

Lars

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Skift til MS Office365, så er den største udfordring jeres Filemaker database. Jeg ved der virksomheder der har specialiseret sig i hosting af Filemaker, så Google efter Filemaker hosting/cloud.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
har du talt med dit itfirma vdr evt løsninger?

Tilmeldt 5. Dec 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, jeg kan ikke rigtigt få fat i dem, og der går meeeeget lang tid mellem de svarer på e-mails.

Hvilke også er en af grundene til, at vi gerne vil have alting online nu, hvis altså muligt.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben Lundsgaard:
Skift til MS Office365, så er den største udfordring jeres Filemaker database. Jeg ved der virksomheder der har specialiseret sig i hosting af Filemaker, så Google efter Filemaker hosting/cloud.

Det er en mulighed hvis man ikke har noget mod at div IT firmaer foruden NSA kigger en over skulderen. Det skal også siges at den slags tjenester kan være svære at komme ud af da man ikke er altid er garanteret at kunne få sit data med i et fornuftigt format så det skal i nok tjekke inden i vælger en sådan løsning. (Jeg ved ikke om det er tilfælde med Office365) Hvis man derimod har en virksomhed der ønsker at have forretningshemlighedder (det gør de fleste vel) så vil jeg fraråde denne løsning. VPN og fjernskrivebord virker fint til langt de fleste når det først er sat op. (VPN = vurtual private network og fjernskrivebord gør at du kan styre computeren med dit normale skrivebord fra f.eks. en labtop eller en hjemme pc.)

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)