Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Horisontal og vertikal balancestruktur

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg sidder med erhvervskunderådgivningseksamen på mit finansøkonom-studie, og er løbet ind i et spørgsmål omkring horisontal og vertikal balancestruktur.

Jeg skal give en analyse og vurdering af, hvorvidt den horisontale og vertikale balancestruktur i Stryhns A/S er optimal.

Er der en der kan forklare mig hvordan jeg skal bære mig ad? :)

Tilmeldt 5. Dec 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:54

Jeg sidder med samme opgave. Og jeg kan ikke helt får styr på det. Så jeg følger lidt med her, hvis folk kan hjælpe.

Derudover ville jeg lige høre om du har lavet andet punkt altså der hvor man skal lave:

En vurdering af udviklingen i virksomhedens likviditet i det seneste regnskabsår. Vurderingen skal tage afsæt i pengestrømsanalysen for 2012.

måske du kunne hjælpe lidt der, da jeg også sidder fast der.

Tilmeldt 5. Dec 13
Skrevet kl. 14:14

Men jeg har et forslag til horisontal fis:

først og fremmest er:

Horisontale balancestruktur:

Forholdet mellem de enkelte aktiv og passiv grupper, dvs. mellem kapitalanvendelse og kapitalfremskaffelse

Dermed tror jeg at det er dette man skal lave:

Fokus er på virksomhedens betalingsevne

Anlægsaktiver -> langfristet kapital (EK+langfristet gæld)

Belyses ved: anlægsaktiver i % af langfristet kapital

Omsætningsaktiver -> kortfristet gæld (KK)

Belyses ved LG

Det vil sige: at den langfristetkapital er. egenkapital på 117.412 + langfristede gældsforpligtelser på 11.667. dermed 129.079
dernæst kan man sige at man dividere anlægsaktiverne med dette, hvilket jeg får til 101% hvilket jeg overhoved ikke står er rigtigt så... 

Tilmeldt 4. Dec 13
Skrevet kl. 14:19

Jeg sidder også fast i pengestrømsanalysen.

Tilmeldt 4. Dec 13
Skrevet kl. 14:35

Puha, jeg synes godt nok det er svært at forstå det spørgsmål.

Måske vi kan udveksle mails eller sådan noget og så hjælpe hinanden hen ad vejen?

Tilmeldt 5. Dec 13
Skrevet kl. 18:48

Det kan vi sagtens, det er en god ide. Valentin1337@gmail.com

Tilmeldt 15. Dec 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:22

Hej. Hvor pudsigt sidder med selv samme opgave og har lige lagt sidste hånd på den. Jeg er ret usikker omkring analysen og vurderingen af Stryhns muligheder for at implementerer en succesrig CRM strategi. 

Til gengæld føler jeg mig ret sikker i opgaven omkring horisontal og vertikal balancestruktur, som i har bøvl med så måske vi kunne udveksle opgaver og sammenligne for at få det bedst mulige resultat. 

Vh. Louise

Tilmeldt 15. Jun 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:24

Tænkte på om i evt. kunne hjælpe en der sidder med denne erhvervskunderådgivningseksamen nu omkring det balancestruktur?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)