Har du drevet den som personlig virksomhed som jeg gætter på, så indebærer det mindst ting, idet man ikke kan sælge en personlig virksomhed men kun netop varelager, aktiver, småanskaffelser og goodwill (selve webshoppen om du vil)
Først varelager som du har solgt - det bogfører du helt som alt andet vare salg - det er et salg af varer og varen modregnes fra varelager og bliver til vareforbrug
Så småanskaffelser - de skal skam også sælges helt normalt - det vil sige inkl. moms til den der køber disse små aktiver. De bliver så til en fortjeneste for din personlige virksomhed og du skal af med momsen på salget - helt som du jo trak momsen fra da du købte dem. INGEN småaktiver må bare foræres væk - de skal korrekt sælges alle, da du ellers får personlig skat af værdien og selv skal betale momsen hvis du bare tager dem (og gir dem videre) Køber kan jo så udgiftsføre dem i forbindelse med købet til gengæld.
"Goodwill" som så er prisen for selv webshoppen indgår som et salg også og giver dig en fortjeneste i din shop - hvis du har haft aktiveret noget for hjemmeside skal det skrives ned til 0 og modregnes dermed i goodwill, men er det ikke bogført som værdi, så er hele prisen ud over varelager og småaktiver en fortjeneste for din personlige virksomhed
Så gøres regnskabet op, og du betaler skat af fortjenesten og forsætter med noget andet i dit CVR eller du lukker dit CVR
Da der kan være ting som ikke har stået klart i spørgsmålet eller misforstås af mig, ville jeg råde til at du lader en økonomi person (kunne nemt være en revisor) udarbejde slutregnskab og overdragelse korrekt
vh John H