Umiddelbart ville jeg sige ja. Men hvis ikke hans omsætning er større ind 50.000 om året så vil jeg fraråde det. Her skal man dog være opmærksom på at hvis ikke man er momsregistreret, så kan man heller ikke trække momsen fra nogle steder.
Så hvis jeg var ham ville jeg helt sikkert få et CVR nummer og blive momsregistreret.
Håber det var svar nok.
Mvh.
Kenneth Dahl Kunto
Se vores hjemmeside: www.kunto.dk Kunto - Vi har alt i merchandise
læs her om hvordan den med 50.000 over 12 mdr skal opfattes, så ingen tror det er en bundgrænse MOMSPLIGT INDTRÆDER NÅR??
Ved han at han ikke i nogen 12 mdr periode på tværs af året kommer over 50.000 i omsætning OG gør han rent for private, kan det være klogt at lade være med at registrere sig. Gør han rent for virksomheder der jo kan trække hans salgs moms fra, bør han nok registrerer sig for at virke seriøs og for at få momsfradrag for rengøringsmidler m.m.
Jeg undres over dit indlæg. Du har fornylig tilbudt dig selv som revisor og så har du ikke sådan en basal viden.
bb
Ja - ud fra http://www.amino.dk/forums/t/214993.aspx giver det jo overhovedet ikke mening, man kan vel ikke være revisor og tilbyde hjælp til andre og så stille det ellers fine spørgsmål?? Godt set bb.
50.000 som minimumsomsætning og denne vending omhandlende momsregistrering, er jeg klar over. Det mit spørgsmål skulle omhandle var mere, om rengøringsbranchen som servicebranche overhovedet er momspligtig eller branchens virksomhedenr kan nøjes med lønsumsafgiftsregisteering, da jeg ikke lige sad med min momsmanuel, men derimod på ferie, valgte jeg at spørge jer. Set i bakspejlet var det da tydeligvis ikke en god ide.
Det er nok fordi vi tror en "uddannet" revisor ved hvilke brancher der overordnet hører til lønsum (hvor grænsen vist er 80 t) og ferie eller ej, med internet let ved hvor man får svar
Det er ikke drilleri, men når man bruger tittel "uddannet revisor" og tilbyder betalt regnskabsservice til Aminoer, så må forventningerne nok være lidt større trods alt