Jeg og en kammerat har startet en webshop. Mikael (min kammerat) mener at vi skal gå i gang med, at dele visitkort ud og gøre reklame for siden på anden vis. - Det er for så vidt også fint nok, men problemet, for mig er, at jeg ikke synes siden er helt klar. Som jeg ser det så mangler vi, at skrive noget mere tekst på mange af vores varer. Der er også andet som jeg ikke er helt tilfreds med!
Spørgsmålet går på: skal vi gøre siden helt færdig, så vi begge syntes den er færdig? - eller skal vi allerede nu gøre reklame for den og muligvis få større trafik, men ikke nødvendigvis mere salg.
Puha, det er jo både godt og dårligt. Reklame er altid godt, men det kan også blive for tidligt. Hvis man kommer ind på en shop, som ser ufærdig ud, kommer man muligvis ikke igen. Omvendt kan det også være, at folk er nysgerrige og kigger ind igen på et andet tidspunkt. Så der kan være fordele og ulemper. Dog ville jeg nok vente til begge parter er tilfredse, for det kan koste salg i sidste ende. Det er ligemeget med en stor trafik, hvis man alligevel ikke sælger noget. Det er spildte kræfter og tabte kunder..
Hvis webshoppen er den der forhandler kunstige blomster, synes jeg fint I kan gå i gang med at reklamere for den.
Dog synes jeg, at det er på sin plads, at skrive/angive i hver produktbeskrivelse, at der er tale om kunstige blomster, så ingen kunder kommer til at købe noget, de troede var noget andet.
(Teksten kan vinkles som en positiv egenskab ved jeres produkter, á la "Vores kunstige blomster er så vellignende, at vi bliver nødt til at understrege her, at der er tale om kunstige blomster der altså hverken skal vandes eller på anden måde vedligeholdes.")
Ved at gå i gang med at reklamere for webshoppen på nuværende tidspunkt, kan det også virke som en motivation for at få klaret de ting, du gerne vil have klaret i webshoppen.
Jeg syntes i skal gøre den helt færdig, eller så får i mere negativ omtale end positiv, det er utroligt svært at 'vinde' de kunder igen. Og iogmed at du ikke er helt tilfreds med siden, så kan du umuligt gå ind det 100% da du hele tiden vil have det hængende over dig. Det var bare mit råd :)