Jeg har sjældent dårlige betalere, men fra tid til anden dukker der nogen op. Så sender jeg dem videre til inkasso, men jeg er godt træt af at de æder en stor del af det der skulle have været min indtægt. Her er et eksempel... Hovedstol på 287,50 på en enkeltstående lille bitte opgave. Derefter rykker jeg 3 gange, da kunden ikke betaler. Den ender på 587,50. Stadig ingen betaling. Jeg sender den videre til inkasso. De smider først 550,- oveni, og sender den afsted. Efter nogen tid betaler virksomheden, og så burde jeg få nogle penge udbetalt. Det sker da også. Men først ryger det ene rykkergebyr. Derefter moms og salær til inkassovirksomheden. Så det der begyndte på 587,50 kr., endte med at hedde 348,93 til undertegnede. De renter der løber på, skal de "naturligvis" også have. De påstår at de driver en inkassovirksomhed der er "gratis for deres kunder, altså ingen fast årlig udgift. De lever af det gebyr (på 550,- eller højere afhængig af hovedstolen). Jeg kan bare ikke se sammenhængen med ovenstående udregning. (Det skal lige nævnes at mine inddrivelser sædvanligvis er meget højere. Dette er bare det seneste eksempel.) Jeg kan også vælge et andet inkassoselskab, men de forlanger som hovedregel et årligt gebyr, og det gider jeg ikke at binde mig for, da det absolut ikke er tit at kunderne ikke betaler. Hvilken løsning har I valgt? |
Jeg har lagt en sag jeg har i udbud her på Amino.