Hej Lucas.
Er du ekspert på området? Jeg tænker mere, om jeg kan få lov til, at stille dig et par spørgsmål.
Når jeg kører en test på sitet siger den:
- Too bad, your website is using inline styles.
- Too bad, your website has too many CSS files (more than 4).
- Too bad, your website has too many JavaScript files (more than 7)
- Too bad, your website does not take advantage of gzip.
- Too bad your website is using inline styles
Når man snakker omkring performance, er eksemplet ovenfor, ofte et problem, nogle smider en masse css (eller javascript), inline i deres sider, og ikke i eksterne filer, dette gør at denne kode ikke kan gemmes af browseren, hvilket øger loading tiden.
På den anden side, kan det fra tid til anden anbefales at lave dem inline, det kommer an på størrelsen af koden, da man skal beregne at et request tager ekstra tid.
- Too bad, your website has too many CSS files (more than 4).
Du har for mange css filer, oftest grundet af plugins har deres egen css fil, og nogle tema'er har måske 30.
Der findes plugins som wp-minify, W3 total cache, der kan minify dem, men dette skal testes grundigt, da minify og combining af scripts kan ødelægge et eller andet (Har set utallige eksempler på det).
- Too bad, your website has too many JavaScript files (more than 7)
Samme her som ovenfor :)
- Too bad, your website does not take advantage of gzip.
De fleste browsere idag supporter gzip compression, dette er egentligt at pakke dataen ned i en 'zip' fil, som fylder noget mindre, den algoritme der bliver brugt hedder gzip, og fylder oftest langt mindre end zip filer (kommer an på indholdet).
De fleste hosts understøtter også gzip compression af dine sider, det det egentligt gør, er at få din side til at fylde mindre, det spare dig for en masse trafik, og oftest en god slat i loading tid.