Jeg er en Teknisk Designer elev der er kommet på en rigtigt god ide ! (fik 12 for opgaven som jeg selv valgte) Ski til Barnevogne (første omgang til barnevogne med 4 hjul), jeg har lavet styrkebregninger - har lavet prisen på hvor meget skien vil koste at fremstille 66 kroner pr ski og har 3d tegninger på skien , jeg kontaktede silkeborg-plast . dk og fik hurtig respons med at de meget gerne vil producere mine ski, men kom da lidt i tvivl om med om jeg skal søge paten og sælge ideen eller og jeg skal starte et firma op og sælge skien på nettet , målgruppen er hele skandinavien + Grønland
Det er lidt svært at give dig et præcist svar på, da jeg ikke helt ved hvor disse ski skal bruges. Hvis skiene blot skal sættes på barnevognen, mens man går rundt så synes jeg du skal glemme alt om patent eller at sælge ideen. Ikke mange køber blot en ide! Og patent vil være meget svært, at flere kender til din ide og jeg formoder ikke du har voldsomt mange penge, hvorfor du ikke kan skaffe et patent og andre virksomheder vil bare kopiere dig.
Så hvis du synes det er en god ide, så bør du teste det af og se om du kan lade sig gøre!
Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.
Mange tak for hurtig svar , det skal lige nævnes at jeg kun sendte 1 tegning til silkeborg-plast , og syns da det var fedt med at få et positivt svar meget hurtigt , de fleste med bør ved jo godt, at de sidste par år har vi haft utroligt meget sne her i DK og det har været bøvlet med at skulle komme frem i snedrierne HVIS man kom ud :D
Jeg tvivler på om du overhoved kan få patent på din ide, da den jo som sådan ikke har det der kaldes opfinder højde. Udover det har du jo også allerede offentliggjort din opfindelse hvilket man ikke må.
--> Ravn <-- har set alle disse forskellige modeller , (har lavet min research grundigt) mine ski er en anden model der er fx. tilpasset til DK med hensyn til saltning på vejene (siger ikke mere) :D
Glem patent! Kan ikke forestille mig, at du har over 100.000 kr. at smide efter et patent, som alligevel ikke hjælper dig meget i sidste ende. Større virksomheder kan stadig kopiere dig og så kan du bruge flere penge på retssager, som trækker ud, hvilket kan betyde at man ingen penge har og dermed må gå konkurs.
Desuden har du "afsløret" din ide, hvorfor grundlaget for patent er meget tyndt nu. Hav fokus på at få lavet nogen prototyper, få dem testet af og så prøv at sælge dem!
Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.
Der er udarbejdet et rigtigt godt hæfter der hedder Fra opfindelse til kommerciel succes. Det tager dig på en forståelig måde gennem alle faser fra du har ideen til den er blevet en kommerciel succes.