Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af PC til firma med privat MasterCard

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du godt ha i alle fald - foredrag som holdes for indjening i en momsregistreret virksomhed vil normalt være momspligtige, hvad er årsagen til at du mener det i dette fald er momsfrit?

Er det kunstnerisk med fuld frihed - eller er der noget undervisning eller hvad? - Hvis din virksomhed driver momsfritaget aktivitet og ikke har momspligtig aktivtet ind, må du ikke trække moms af udgifter knyttet til den type indtæft, men langt fra alle foredrag er momsfrie - jeg ville sige tværtimod

Ja tog rejser er momsfri, og er det korrekt bogført er det momsfrit som udlæg men det skal være klart, at det er udlæg (eller du selv havde købt momsfri togrejse)

Da du skrev du har en revisor i baghånd om jeg husker ret, så bør du checke med ham, for ikke at havne i noget rod synes jeg - også fordi der her ligner ET foredrag og så underskud måske tilmed - og det kan godt få skat til at sige nej tak til fradrag for et underskud i anden personlig indkomst - men i alle fald - momspligtige udgifter kun hvis knyttet til momspligtig indtjening

vh

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 23:17

Jeg havde en snak med skat i forbindelse med opstart, og de sagde at den type foredrag jeg har holdt her, er momsfri. Jeg har derfor ikke opkrævet moms. Jeg holder både foredrag og gennemfører kurser/workshops, som er momspligtige. Indtil videre har jeg dog kun haft det ene foredrag.

Jeg har ikke en revisor i baghånd, men det kan være jeg bliver nødt til at kontakte en. Ærgerligt, når overskuddet ikke er større, dog.

Er der nogen billige der kan anbefales?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:41

beskriv kort problematiken og få gratis tilbud på revisorråd på www.agera.dk  - både om foredragets momsfrihed og hvad du så må med indkøb for der skal være sammenhæng mellem momset indtægt og momsede udgifter

Bliver det momsfri foredrag alt du får i år, så fjerner du hele overskud uden moms og skaber underskud til fradrag i anden indkomst - ved at købe en computer du trækker moms fra på, og det ligner problemer i mine øjne

vh

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 18:18

Det vil jeg prøve John - tak for det.

Alternativt kan jeg måske købe min private PC ind i firmaet til en rimelig pris (hvad de nu går for i brugtpris på DBA)? Så er jeg vel ude over problemet med fratrækning af moms, eftersom købet jo så vil være uden moms?

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:20

palle22:
Alternativt kan jeg måske købe min private PC ind i firmaet til en rimelig pris (hvad de nu går for i brugtpris på DBA)? Så er jeg vel ude over problemet med fratrækning af moms, eftersom købet jo så vil være uden moms?
ja da - bare find en pris der på den ene eller anden måde sandsynliggør brugtprisen så skat ikke kan påstå det var "snyd"  - så ville jeg da vælge den vej når/hvis du ikke har moms indtægt specielt

vh

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)