Jeg vil i midlertidig gerne overfører moms jeg skylder til skat til en separat moms konto i min bank, så jeg er sikker på jeg kan betale det. Men nu er jeg blevet usikker på om jeg SKAL bogfører det i Dinero, for pengene bliver jo trykket rent konkret fra kontoen nr 6800 /Bank. - så det skal vil bogførers?
Rent konkret, skal jeg så lave en postrering hvor jeg trækker det passive moms beløb fra konto nr 6800/bank til modkonto? - skal jeg lave en ny konto under Likvide beholdning der fx hedder "konto nr 6900/Moms Bank"? eller er der en standard modkonto jeg skal vælge?
Hvis du vil ha ting flyttet til andre bankkonti så skal du bare oprette alle de bankkonti du vil, så kan du jo også afstemmes
Du kan lave en ny 6805 til moms og lige så mange du vil hvis du har flere bankkonti
Så bogfører du bare xxxx kr - på bank (den oprindelige 6800) og modkonto 6805 og så stemmer de to banker - du kan kalde en bank 2 eller bank moms eller lige hvad du vil
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tak John og det er rigtig forstået at jeg er nød til at bogfører som du skriver fra 6800 til en anden konto i kontoplanen, hvis jeg rent fysisk overfører moms penge fra min rigtige bankkonto til en anden bankkonto i banken ikke? Fordi ellers står der jo ikke det beløb i banken som der står i Dinero at der skal være.
Hvis du vil ha ting flyttet til andre bankkonti så skal du bare oprette alle de bankkonti du vil, så kan du jo også afstemmes
Du kan lave en ny 6805 til moms og lige så mange du vil hvis du har flere bankkonti
Så bogfører du bare xxxx kr - på bank (den oprindelige 6800) og modkonto 6805 og så stemmer de to banker - du kan kalde en bank 2 eller bank moms eller lige hvad du vil
ja korrekt - du bør ha samme antal bankkonti i kontoplanen som du har i virkeligheden og hver bankkonto bør til en hver tid stemme - i bogføring og i bank med samme beholdning
tryk - opret ny konto - kald den 6805 og tekst - Bankkonto to eller hvad du vil og lad moms type stå på VÆLG MOMSTYPE så der ikke kommer moms med på den - så har du så kan bogføre beløbet som jeg beskev - med bank nr 2 - 6805 som konto og bank 6800 som modkonto - og så beløbet. Så bør du kunne se, at nu står der det du forventer på hver af de to konti og så laver du en overførsel i banken til sådan en ny konto og så stemmer det hele
under rapporter kan du i momsangivelse hele tiden se hvad du skal af med i moms så du kan hele tiden se hvad du næste gang har i momstilsvar - så du KAN jo ha alt på en bankkonto, bare du sørger for, at det beløb under skyldig moms altid findes på en - men du kan også sagtens ha 2 konti
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER