Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføres overførelse af moms til moms-bankkonto?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa 

I Dinero går det fint med at få bogført salgs moms automatisk.

Jeg vil i midlertidig gerne overfører moms jeg skylder til skat til en separat moms konto i min bank, så jeg er sikker på jeg kan betale det. Men nu er jeg blevet usikker på om jeg SKAL bogfører det i Dinero, for pengene bliver jo trykket rent konkret fra kontoen nr 6800 /Bank. - så det skal vil bogførers? 

Rent konkret, skal jeg så lave en postrering hvor jeg trækker det passive moms beløb fra konto nr 6800/bank til modkonto? - skal jeg lave en ny konto under Likvide beholdning der fx hedder "konto nr 6900/Moms Bank"? eller er der en standard modkonto jeg skal vælge? 

På forhånd mange tak og mange hilnser

Gila, GreenBee 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16

Hvis du vil ha ting flyttet til andre bankkonti så skal du bare oprette alle de bankkonti du vil, så kan du jo også afstemmes 

Du kan lave en ny 6805 til moms og lige så mange du vil hvis du har flere bankkonti

Så bogfører du bare xxxx kr - på bank (den oprindelige 6800) og modkonto 6805 og så stemmer de to banker - du kan kalde en bank 2 eller bank moms eller lige hvad du vil

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Nov 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:59

Tak John og det er rigtig forstået at jeg er nød til at bogfører som du skriver fra 6800 til en anden konto i kontoplanen, hvis jeg rent fysisk overfører moms penge fra min rigtige bankkonto til en anden bankkonto i banken ikke? Fordi ellers står der jo ikke det beløb i banken som der står i Dinero at der skal være. 

mange hilsner 

Gila, GreenBee

Cookie - John Hannover:

Hvis du vil ha ting flyttet til andre bankkonti så skal du bare oprette alle de bankkonti du vil, så kan du jo også afstemmes 

Du kan lave en ny 6805 til moms og lige så mange du vil hvis du har flere bankkonti

Så bogfører du bare xxxx kr - på bank (den oprindelige 6800) og modkonto 6805 og så stemmer de to banker - du kan kalde en bank 2 eller bank moms eller lige hvad du vil

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:51

ja korrekt - du bør ha samme antal bankkonti i kontoplanen som du har i virkeligheden og hver bankkonto bør til en hver tid stemme - i bogføring og i bank med samme beholdning

tryk - opret ny konto - kald den 6805 og tekst - Bankkonto to eller hvad du vil og lad moms type stå på VÆLG MOMSTYPE så der ikke kommer moms med på den - så har du så kan bogføre beløbet som jeg beskev - med bank nr 2 -  6805 som konto og bank 6800 som modkonto - og så beløbet. Så bør du kunne se, at nu står der det du forventer på hver af de to konti og så laver du en overførsel i banken til sådan en ny konto og så stemmer det hele

under rapporter kan du i momsangivelse hele tiden se hvad du skal af med i moms så du kan hele tiden se hvad du næste gang har i momstilsvar - så du KAN jo ha alt på en bankkonto, bare du sørger for, at det beløb under skyldig moms altid findes på en - men du kan også sagtens ha 2 konti

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)