Det gør nok ikke at svare sort og hvidt på. Hvis du føler dig sikker på, at han var til det møde og det sluttede så det kan passe med at han missede flyet grundet trafik, så ville jeg - jura eller ej - ikke være i tvivl om at firmaet må betale. Nu ser jer godt du spørger rent juridisk, men jura er ofte ikke så firkantet så jeg tror faktisk ikke en juridisk afgørelse vil bringe jer langt.
Du har vel været interesseret i en billig billet og har satset på en uden flex og medabrjederen kunne vel også være bebrejdet, hvis han var stukket fra mødet en time tidligere grundet trafik, så jeg mener at juridisk læner den sig klart mod dig.
Så kan man spørge, hvorfor han ikke lige ringede og hørte sin chef om hvad han nu lige skulle gøre og fik OK for billigste fly hjem - at be ha sidde i lufthaven resten af livet går ikke, og lade ham betale egen rejse hjem, fordi i havde satset forkert på en ikke flex billet går heller ikke.
Eneste spørgsmål KUNNE ha været hvis der gik et fly til 1000 kr en halv time efter - for hjem skal han, med anvendelse af sund fornuft bare, og her er prisen jo ikke voldsom
Betal men lave regler for hvordan man reagerer og bestiller fly - hvad hvis man misser flyet, må man så altid bare tage det første og bedste, eller skal man vente x timer hvis der så er et billigere - eller hvornår skal man vælge tog men - Tag risikoen ved at bruge non-flex og den ekstra billet det kan koste - eller lad dem flyve flex vil være mit udgangspunkt - juridisk såvel som moralsk
vh